Canicula care a pus stăpânire pe România nu a afectat doar confortul oamenilor, ci și transportul în comun, atât pe șine, cât și pe șosele. În trenuri, călătorii s-au plâns că sistemele de climatizare au cedat sau pur și simplu nu au făcut față arșiței. Situația a fost și mai gravă în garniturile cu tracțiune diesel, unde temperaturile au devenit sufocante.

CFR Călători a explicat că instalațiile de aer condiționat sunt proiectate pentru o zonă climatică mai blândă, precum cea din Austria sau Germania, și nu fac față valurilor de căldură specifice sudului Europei. Când temperaturile sar de 35 de grade la umbră – echivalentul a până la 80 de grade lângă șine – sistemele intră automat în regim de protecție, pentru a evita defectările majore.

Nici în gări nu a fost mai bine – pasagerii s-au refugiat la umbră și s-au răcorit cum au putut, în așteptarea trenurilor. Sindicaliștii din domeniu critică lipsa investițiilor în echipamente moderne, adaptate noilor realități climatice.

Din motive de siguranță, CFR Infrastructură a redus viteza trenurilor în zonele unde șinele au atins peste 50 de grade Celsius.

Și traficul rutier a fost restricționat: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a interzis circulația vehiculelor de peste 7,5 tone în județele aflate sub cod roșu de caniculă, pentru a proteja asfaltul de deformări.

Excepție fac transporturile esențiale – de persoane, animale, produse perisabile, apă, carburanți, sau cele legate de intervenții urgente.

Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews