Primeşti banii înapoi pentru o vacanţă ratată!

Dudau Andreea Valentina
2 Min Read

După ce vacanța all inclusive a doi turiști polonezi, în valoare de aproximativ 2.000 de euro, s-a transformat într-un adevărat coșmar, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit că, în astfel de situații, turiștii trebuie despăgubiți integral!

Cazul a pornit de la o experiență nefericită petrecută într-un hotel de cinci stele din Albania. La scurt timp după sosirea turiștilor, autoritățile locale au decis demolarea celor două piscine și a promenadei de pe malul mării – principalele atracții ale complexului.

Lucrările au durat patru zile, între orele 07:30 și 19:30, perioadă în care oaspeților le-a fost interzis accesul în acea zonă.

În plus, în ultimele zile de sejur, hotelul a început construcția unui nou etaj, iar materialele erau transportate cu lifturile destinate clienților.

Turiștii s-au plâns și de întârzieri mari la servirea meselor, iar gustarea de după-amiază, inclusă în pachetul „all inclusive”, a fost eliminată complet.

Nemulțumiți, aceștia au dat în judecată agenția de turism, cerând despăgubiri de peste 5.000 de euro. Compania a refuzat, susținând că demolările au fost decise de autoritățile albaneze, fără implicarea sa.

În urma analizei cazului, CJUE a decis că agențiile de turism pot fi exonerate de răspundere doar dacă pot dovedi că problemele apărute nu puteau fi prevăzute sau evitate. În caz contrar, clienții au dreptul la rambursarea integrală a contravalorii vacanței, chiar dacă o parte dintre servicii (cum ar fi cazarea sau mesele) au fost totuși furnizate.

Cu alte cuvinte, dacă experiența de călătorie este grav afectată, iar vacanța își pierde scopul pentru care a fost achiziționată, turiștii pot primi toți banii înapoi.

Mai multe ştiri pe republikanews.ro

Share This Article