Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a prezentat perspectivele privind un posibil „examen unitar” în Uniunea Europeană pentru obținerea carnetului de conducere.
Au apărut discuții în Uniunea Europeană referitoare la posibilitatea ca tinerii să poată conduce începând de la vârsta de 17 ani. Care sunt informațiile și când se va implementa această măsură?
„Practic, noi reguli, pentru că trebuia la nivel european să armonizăm şi să modernizăm şi permisele de conducere, cu accent pe a armoniza regulile. Ele sunt foarte variate la nivelul Uniunii Europene. Dincolo de recunoaşterea reciprocă, sunt diverse, diverse condiţii pentru obţinerea permisului de conducere, pentru controalele medicale, vârsta de la care poţi să-l iei… Sunt ţări nordice în care tinerii sunt lăsaţi să conducă aşa-numitele tractoare – care de fapt sunt nişte maşini cu o viteză limitată la 50 km/h – încă de la 14 ani.
Şi atunci, a fost nevoia să armonizăm, să coordonăm regulile. Această chestiune a permiselor de conducere face parte dintr-un pachet mai larg, care este destinat a spori siguranţa rutieră la nivel european, pentru că vor fi întărite şi regulile privind aplicarea pedepselor de circulaţie transfrontalieră.
Dar întorcându-ne la permisele de conducere, sunt câteva reguli noi. Într-adevăr, la 17 ani pot începe să conducă, însoţiţi, şi după doi ani pot da un test pentru a obţine definitiv permisul de conducere – sigur, cu toleranţă zero la anumite abateri, printre care alcoolul. Dacă se întâmplă ceva în această perioadă de probă, îşi pot lua adio de la orice permis.Apoi, digitalizarea permiselor de conducere; să avem şi noi permise de conducere digitale peste tot în Europa”, a transmis Adina Vălean.
„Veţi avea un permis de conducere digital, cu tot ceea ce înseamnă datele necesare – cu datele dvs. de identificare, dar şi cu situaţia comportamentului conducătorului auto.
De asemenea se schimbă puţin, se îmbunătăţesc şi se adaptează, modernizează condiţiile pentru obţinerea permisului, în sensul în care pregătirea şi testul trebuie să acopere lucruri care ţin acum mai mult de identificarea riscurilor în trafic – pentru că s-a constatat că asta este o categorie care conduce la nesiguranţa rutieră.
Apoi, chestiuni legate de sistemele automate care asistă şoferul într-o conducere mai sigură – noile maşini, cele electrice, ş.a.m.d., alte reguli.Toate astea vor face parte dintr-un nou set de condiţii pentru pregătire şi pentru testele de conducere pentru obţinerea permisului”, a mai comunicat comisarul european.
Deci, se propune introducerea unui examen standardizat în Uniunea Europeană pentru a obține carnetul de conducere?
„Este o directivă, ceea ce înseamnă că sunt recomandări. Să vă dau un exemplu: noi recomandăm ca după 70 de ani să se facă anual o evaluare medicală, pentru a putea identifica dacă sunt riscuri pentru trafic, dacă o persoană mai în vârstă are anumite riscuri care îi pot împiedica performanţa de şofer auto.
Sunt ţări în care nu există, deloc, niciun fel de control medical, şi atunci încercăm cumva în directivă să ajungem la un compromis între obiceiuri. Dar, repet, face parte din dorinţa noastră de a spori siguranţa rutieră, astfel încât am propus anumite lucruri pe care le considerăm importante pentru aceasta. Probabil că în anul viitor deja statele membre pot merge spre implementarea în legislaţia naţională”, a mai spusla Digi 24, conform Rador, Adina Vălean.
Sursa: dcnews.ro
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsiți pe pagina de Facebook RepublikaNews.