Sursa foto: Irinel Ionel Scriosteanu

Construcția unui nou pod peste Dunăre, între Giurgiu și Ruse, avansează cu un pas esențial: au fost depuse 11 oferte pentru realizarea Studiului de Fezabilitate

Acest proiect strategic face parte din viitorul coridor european de transport TEN-T Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee, care va conecta Grecia, Bulgaria, România, Ucraina și Polonia.

Printre ofertanții înscriși se regăsesc atât companii românești, cât și asocieri internaționale din Turcia, Italia, Spania, Japonia, Coreea de Sud și Portugalia. Scopul acestei etape este proiectarea unui pod modern, cu infrastructură compatibilă pentru autostradă și cu posibilitate de conectare feroviară, în special spre stația Giurgiu Nord și liniile CF102 și CF103, care fac parte din coridorul de marfă european nr. 7.

Podul Giurgiu–Ruse II reprezintă un punct cheie în dezvoltarea rețelei TEN-T, contribuind la creșterea eficienței transportului și la fluidizarea schimburilor comerciale între sudul și nord-estul Europei. Coridorul va permite ocolirea Carpaților pe direcția România–Ucraina, facilitând conexiuni între Portul Constanța, Iași, Chișinău și Odessa, cu extensii către Lvov și Polonia.

Acest traseu este inclus în Programul Investițional 2021–2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat de guvernul liberal, și se suprapune cu Coridorul de Conectivitate nr. 2 Moldova, care leagă nordul de sudul țării printr-o rețea de drumuri de mare viteză: Giurgiu – București, Autostrada A0, București – Suceava – Siret.

Podul are și o componentă strategică feroviară, existând posibilitatea ca acesta să devină parte a unei linii de cale ferată de mare viteză între Grecia, Bulgaria și România.

Studiul de fezabilitate va fi realizat în termen de 24 de luni, iar valoarea estimată a acestuia este de 61 de milioane lei, sumă acoperită integral din fonduri europene nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF2).

Acest proiect are potențialul de a transforma regiunea într-un nod esențial de transport internațional și de a susține dezvoltarea economică prin infrastructură modernă și eficientă.