„Nu aș recomanda nimănui să meargă atât de mult cu trenul în România.”
În România, călătoria cu trenul poate fi un adevărat test de răbdare, mai ales pe distanțe lungi, cum ar fi cele de la Satu Mare la Mangalia, care pot dura peste 20 de ore. Cu toate acestea, există persoane ce prefera călătoriile cu trenul.
Valter Patric este un astfel de pasionat care a analizat diferitele linii de tren din Mersul Trenurilor în videoclipuri, conform Observator.
În ceea ce privește gările din România mai atragatoare, există câteva gări importante și frumoase în țară, precum Gara de Nord din București, Gara Cluj-Napoca, Gara Timișoara Nord și Gara Sibiu, care au arhitecturi interesante și istorie bogată fiind un plus in calatoriile barbatului.
Călătoria cu trenul pe distanțe lungi cu o viteză mai mică poate fi relaxantă și oferă o oportunitate unică de a admira peisajele și de a interacționa cu oamenii din diferite regiuni ale țării. Conform barbatului este o modalitate de a experimenta România într-un mod diferit față de zboruri sau călătoriile cu mașina.
„Trenul minune” este un termen care s-ar putea referi la trenurile care au un nivel ridicat de confort și facilități, precum vagoane de lux sau trenuri de mare viteză. Daca ne gandim la România, acest termen poate fi folosit și pentru a descrie trenurile care încântă pasionații de călătorii cu trenul datorită experiențelor unice și frumuseții peisajelor pe care le traversează în timpul călătoriilor lor.
Valter Patric a mers cu trenul zeci de zile pe an, peste tot prin România, unde vitezele medii sunt de 45 km/h și unde întârzierile sunt normale.
Acesta a înregistrat și a montat peste 700 de clipuri video în timpul călătoriilor sale cu trenul în România. Acest ,,experiment” oferă o perspectivă valoroasă asupra infrastructurii feroviare din țară, evidențiind atât gările care au nevoie de renovare, cât și cele modernizate.
De asemenea, observarea vagoanelor mai puțin confortabile și a zonelor mai putin ingrijite ale gărilor din diverse orașe oferă informații utile ce pot contribui la conștientizarea problemelor din sistemul feroviar românesc.
În trei ani și trei luni a parcurs 55.000 km, mergând mai ales cu trenurile CFR Călători pe toate liniile feroviare active din țară.
Iar în acest an a parcurs peste 11.000 km și un week-end de final de august a fost un adevărat „maraton”, fiindcă a parcurs 1.350 km în sub 24 de ore și 2.200 km în două zile, ajungând din Arad la Suceava, apoi la Constanța și apoi înapoi la Arad. Rețeaua CFR are 10.000 km lungime.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.