Marți, Parlamentul European a aprobat noi reguli în domeniul publicității politice pentru a proteja cetățenii UE împotriva interferențelor străine și dezinformării

Textul, adoptat cu 470 de voturi pentru şi 50 împotrivă, urmărește să asigure o mai mare transparență a publicității politice, adică a mesajelor publicate în numele actorilor politici sau menite să influențeze comportamentul electoral în contextul alegerilor organizate în Uniunea Europeană.

Pot fi utilizate numai datele cu caracter personal furnizate în mod explicit în scopul publicității politice online și colectate direct de la o persoană. Crearea de profiluri pe baza datelor cu caracter personal referitoare la originea etnică, religie sau orientare sexuală este interzisă, la fel ca și utilizarea datelor referitoare la minori.

Comisia Europeană va fi responsabilă de instituirea, la doi ani de la intrarea în vigoare a noilor norme, a unei baze de date accesibile publicului cu toate anunțurile publicitare politice online, pentru o perioadă maximă de șapte ani. Toate normele se vor aplica numai după 18 luni de la adoptarea lor formală de către Consiliu, dar unele elemente, cum ar fi dispozițiile privind nediscriminarea, vor intra în vigoare la timp pentru alegerile europene din iunie acest an.

„În perioada premergătoare alegerilor europene, îndemnăm principalele platforme online să înceapă să aplice noile norme cât mai curând posibil și să se asigure că spațiul digital rămâne un loc sigur pentru schimbul de idei și opinii politice”, a declarat europarlamentarul francez Sandro Gozi.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *