De ce trenul pierde în România „lupta” cu mașina: de la timpul de așteptare prea lung, până la mizeria copleșitoare!
- Deoarece prețurile biletelor de tren au crescut, trenul pierde în fața mașinii! Chiar dacă prețurile sunt mai ridicate, condițiile sunt la fel: vitezele medii sunt sub 45 km/h, ramele electrice noi se lasă așteptate, mizeria este de nedescris, și timpul de așteptare este prea mare! Astfel, românii „fug” când aud de mersul cu trenul!
- Sunt câteva rute pe care trenurile sunt pline de navetiști, dar la distanțe mai mari de 50-60 km deja nu mai rentează, fiindcă în afară de 2-3 exemple, vitezele medii pe liniile secundare sunt de sub 35 km/h, astfel drumul este mult prea lung ca durată!
- Cea mai lungă călătorie pe care o poți face cu același tren este Botoșani – Timișoara, 18 ore, pe 771 km, cu o medie de viteză de 43 km/h, fiind mult prea multe ore pierdute pe tren. Menționăm faptul că vara circulă un tren sezonier cu cel mai lung parcurs, 900 km între Satu Mare și Constanța.
- De asemenea, România nu are trenuri de tip S-Bahn cu care să călătorim rapid dintr-o parte în alta a orașului, cum este peste tot în afară! În România, trenul nu este aproape deloc folosit pentru deplasarea în oraș.
- Trenul nu mai este ieftin în România! Față de acum un an și jumătate biletele sunt mai scumpe cu 30%, iar condițiile sunt la fel ca până acum. De cele mai multe ori, drumul cu mașina este mai scurt și mai ieftin, în special dacă îl comparăm cu costurile biletelor la trenurile InterCity și InterRegio.
- Condițiile sunt de plâns! Pe lângă prețurile mari și timpul pierdut, avem puține trenuri confortabile pe distanțe lungi și nici trenurile InterCity nu sunt un etalon de confort, fiindcă sunt vagoanele care erau pe trenurile IR.
- România nu vrea să evolueze! Câteva țări europene fac tot ce pot pentru a atrage oamenii la tren, pentru a-i face să renunțe cât de des posibil la mașina personală. Sunt lansate abonamente la super-prețuri care acoperă o mare parte din rețea, plus, în multe țări poți găsi biletele la prețuri mici dacă le cumperi cu o lună înainte. În România, prețurile doar cresc!
- Întârzierile sunt la ordinea zilei, în România! Nu este zi în care câteva trenuri să nu întârzie măcar 100 de minute, mai ales dacă se defectează locomotiva, iar cea de ajutor sosește în două ore. Menționăm faptul că nu doar CFR Călători are întârzieri: acestea apar și la operatorii privați și durează mult și acolo până vine un tren „de rezervă”.
- Mersul la baie este ceva desprins din filmele de groază! Toaletele din trenuri se află într-o condiție deplorabilă, cauza fiind urățenia insuficientă și modul enervant în care pasagerii murdăresc. Mai ales în trenurile ce parcurg 600 – 700 km în 12-14 ore, ultimele ore sunt groaznice pentru mersul la „baie”.
HOTNEWS: „Cu așa de multe minusuri se mai adaugă și unul de psihologie: sunt destui oameni care nu se încumetă să plece la drum lung cu trenul fiindcă le este groază de ce va urma. Poate dau de vreun grup gălăgios, poate de oameni care mănâncă „pui la celofan” și miroase puternic în vagon. Poate se nimeresc lângă persoane care beau mult alcool sau lângă oameni care vor cu orice preț să stea la povești. Drumurile cu trenul sunt oricum lungi și scumpe, dar pot fi neplăcute din cauza călătorilor întâlniți din întâmplare. Românii sunt greu de mulțumit și multe lucruri nu le convin. Mulți se plâng că aerul condiționat nu prea funcționează vara, dar când merge prea bine ies discuții între cei care se tem că vor răci de la „curent” și cei care nu vor să transpire în „sauna” din vagoane.”
CE PĂRERE AVEȚI?
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.