DISTRUGE ZIDUL INDIFERENŢEI! TRAFICUL DE PERSOANE POATE FI PREVENIT
Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane lansează o nouă campanie de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării sexuale.
Campania se va derula în perioada februarie – septembrie 2019, A.N.T.I.P. având ca parteneri: Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare şi Fundaţia World Vision România
Scopul proiectului:
- prevenirea traficului de persoane în scopul exploatării sexuale
Obiective:
- creşterea gradului de conştientizare în rândul persoanelor vulnerabile cu privire la traficul de fiinţe umane
- informarea şi sensibilizarea populaţiei privind implicaţiile traficului de persoane, în vederea reducerii cererii din perspectiva exploatării sexuale
- creşterea gradului de implicare a misiunilor diplomatice ale României în informarea cetăţenilor români cu privire la riscurile asociate traficului de persoane
- informarea instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane privind dimensiunea şi formele de manifestare ale acestui fenomen
- creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie, în vederea reducerii numărului de informaţii inexacte şi ambigue referitoare la unele aspecte ale traficului de persoane transmise publicului
Publicul ţintă:
- tinere cu vârsta cuprinsă între 10 şi 25 de ani, aflate în situaţie de risc
- persoane fizice şi juridice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate sexual
- reprezentanţi ai instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane
- multiplicatori de opinie (ex. mass-media)
- publicul larg
Principalele activităţi din cadrul campaniei:
- întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă în 5 locaţii distincte din România. La aceste activităţi va participa o echipa mixtă, formată din specialişti ai instituţiilor şi organizaţiilor partenere în cadrul campaniei
- realizarea materialelor promoţionale de susţinere a mesajului antitrafic al campaniei (afiş, pliant, pix, set pix şi stilou, memory stick, tricou, sistem roll-up, rucsac, mouse pad, planner, balon, cană termoizolantă, căşti audio cu fir retractabil, umbrelă, plachetă)
- realizarea şi difuzarea fimului documentar privind problematica traficului de persoane în scopul exploatării sexuale
- organizarea unui număr de 42 de mese rotunde, la care vor participa instituţii guvernamentale, ONG-uri, autorităţi locale, presă
- promovarea mesajului antitrafic al campaniei prin intermediul a 34 de panouri publicitare stradale
- diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P. în vederea susţinerii şi completării întâlnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.