Un român care a plătit un avans de 13.500 de lei pentru instalarea unui sistem fotovoltaic și-a cerut banii înapoi.
Afirmand că nu a observat conținutul acordului pe care l-a semnat, un bărbatul a creat un proces împotriva companiei căreia i-a efectuat un avans de plată, susținând că i-au fost reținuți 1.200 de lei în mod nejustificat. Judecătorul a decis în favoarea companiei, dar hotărârea nu este definitivă.
În cererea de chemare în judecată, reclamantul a explicat că „în urma unor convorbiri telefonice, a convenit cu pârâta (adică firma de instalații) să-i instaleze un sistem fotovoltaic de 5 KW-ON GRID, cu un sistem de contorizare inteligent, panouri cu garanție de 25 de ani și invertor cu garanție de 10 ani, în schimbul sumei de 27.000 de lei.”
Bărbatul a declarat că pe data de 26 mai 2022 a semnat contractul cu un reprezentant al firmei „în mașină, bazându-se pe încredere, deoarece și-a uitat ochelarii acasă.” În aceeași zi, clientul a transferat sumă de 13.500 de lei către firma specializată în instalarea panourilor fotovoltaice.
Bărbatul afirmă că, ulterior, când a ajuns acasă, „a realizat că a fost înșelat, deoarece contractul nu conținea elementele esențiale din promisiunile verbale făcute.”
Concret, bărbatul susține că „contractul menționează instalarea unui sistem fotovoltaic de 5 KW, dar în realitate au fost instalate panouri pentru doar 4 KW. De asemenea, în niciun articol al contractului nu se face referire la montarea unui dispozitiv de contorizare inteligent, așa cum i-a fost promis verbal. Garanțiile nu sunt incluse în contract, și nici modul de implementare a acestora, durata garanției pentru fiecare dispozitiv sau sistem, responsabilitatea pentru remedierea eventualelor defecțiuni, și alte detalii obișnuite în astfel de contracte.”
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.