STUDIU/ Pilulele pentru slăbit vor accelera schimbările din industria alimentară

Dudau Andreea Valentina
4 Min Read

Producătorii de alimente ambalate și lanțurile de fast-food ar putea fi nevoiți să își schimbe semnificativ produsele începând de anul viitor, pe fondul apariției pastilelor GLP-1 care reduc apetitul, disponibile din ianuarie!

Tot mai mulți americani sunt așteptați să opteze pentru aceste medicamente sub formă de pilulă, considerate mai accesibile și mai ușor de administrat decât injecțiile.

Aprobarea, luni, a versiunii orale Wegovy, produsă de Novo Nordisk, a dus la scăderea acțiunilor marilor companii din industria alimentară. În același timp, rivala Eli Lilly se pregătește să obțină aprobarea pentru propria variantă orală în 2025.

Companii precum Conagra Brands și Nestlé observă deja schimbări în comportamentul consumatorilor, care preferă porții mai mici și alimente bogate în proteine, tendințe accelerate de utilizarea medicamentelor pentru slăbit. În acest context, producătorii își ajustează rețetele, promovează produse etichetate drept „prietenoase cu GLP-1” și colaborează cu marii retaileri pentru o mai bună vizibilitate la raft.

„Observăm scăderi evidente în consumul de gustări sărate, alcool, sucuri și produse de patiserie, în timp ce interesul se mută către proteine și fibre. Industria alimentară va trebui să se adapteze acestui segment de consumatori aflat în creștere”, a declarat JP Frossard, analist Rabobank.

Andrew Rocco, strateg la Zacks, a descris aprobarea pilulei drept „revoluționară”, subliniind necesitatea inovării produselor cu porții reduse și conținut ridicat de proteine.

Datele guvernamentale arată că 40% dintre adulții americani sunt obezi, iar 12% utilizează în prezent medicamente GLP-1.

Un studiu al Universității Cornell indică faptul că gospodăriile în care sunt folosite aceste tratamente își reduc cheltuielile la supermarket cu 5,3% și pe fast-food cu 8%, efecte care dispar odată cu întreruperea tratamentului.

Coautoarea studiului, Sylvia Hristakeva, consideră că impactul ar putea deveni mult mai amplu odată cu apariția pastilelor, mai ieftine și mai ușor de utilizat, care încurajează tratamentele pe termen lung.

Reacțiile din industrie sunt deja vizibile. Conagra promovează anumite produse Healthy Choice ca fiind bogate în proteine și fibre, „prietenoase cu GLP-1”, iar vânzările acestora depășesc produsele concurente. Compania urmează să lanseze noi rețete în luna mai, susținute de campanii realizate în parteneriat cu Walmart și Kroger.

Danone raportează creșteri de două cifre pentru iaurturile bogate în proteine, iar Nestlé a lansat gama de preparate congelate Vital Pursuit, destinată consumatorilor care folosesc medicamente GLP-1.

Și lanțurile de restaurante își adaptează ofertele. Chipotle a introdus un „High Protein Menu”, iar Olive Garden și alte branduri au adăugat porții mai mici și mai accesibile ca preț.

Potrivit lui Stephen Kennedy, director de marketing la Noodles & Company, noile opțiuni sunt concepute pentru a oferi mese „sățioase, fără excese”.

Pe fondul extinderii rapide a utilizării medicamentelor GLP-1, industria alimentară se pregătește pentru transformări structurale care ar putea redefini cererea, dimensiunea porțiilor și compoziția produselor în anii următori.

Mai multe ştiri pe republikanews.ro

Share This Article