Conform unui studiu efectuat de Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România (COPAC) pe un eșantion de 258 de pacienți, există nemulțumiri semnificative în rândul pacienților.

Aproximativ 43% dintre respondenți sunt nemulțumiți de accesul la medicamente, în timp ce 20% dintre aceștia se plâng de aglomerație și nerespectarea programărilor la medic. De asemenea, 19% dintre pacienți se plâng de atitudinea personalului medical.

Studiul a fost realizat între sfârșitul anului 2017 și începutul lui 2020 și a inclus interviuri cu 258 de membri ai asociațiilor de pacienți, cu vârste cuprinse între 18 și 68 de ani.

Potrivit acestui studiu, 26% dintre respondenți au afirmat că au primit un diagnostic corect în termen de o lună de la începerea procesului de analiză, în timp ce 19% au așteptat peste șase luni pentru a primi un diagnostic, iar 17% au avut nevoie de peste un an pentru acest lucru.

În ceea ce privește accesul la serviciile medicale, 30% dintre cei 258 de pacienți intervievați au declarat că nu au avut medic specialist disponibil în localitatea lor de domiciliu, semnalând astfel o problemă majoră legată de accesul la medici. Președintele COPAC, Radu Gănescu, a subliniat această problemă.

Studiul a evidențiat, de asemenea, că 57% dintre respondenți nu au avut acces la investigații gratuite pe durata tratamentului lor. În plus, 60% dintre pacienți au fost spitalizați în ultimul an, iar 38% au menționat că nu au primit toate medicamentele necesare în timpul spitalizării.

Sursă: 360medical.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *