Începând cu semestrul al doilea din anul școlar 2019-2020, elevii Colegiului Economic “Virgil Madgearu” Ploiești vor beneficia de stagii de practică la standarde europene, ca urmare a implementării proiectului “Curriculum în dezvoltare locală adaptat contextului European nr. 2018-EY-PCVET-R2-0003”

Proiectul  își propune:

  1. să realizeze câte un Curriculum în dezvoltare locală (CDL), clasa a XI-a, pentru fiecare dintre domeniile:Economic, Comerț  și Turism si Alimentație;
  2.  îmbunătățirea calității formării profesionale a elevilor prin aplicarea unui CDL adaptat contextului european;
  3. perfecționarea  cadrelor didactice prin schimb de experiență și exemple de bune practici dobândite în vizita de studiu Oslo, Norvegia;
  4. promovarea modernizării sistemelor de educație și formare profesională prin realizarea unui Compendiu cu instrumente de lucru pentru elevi, pe baza CDL-urilor elaborate și diseminarea bunelor practici.

Proiectul are trei faze distincte, prima dintre ele desfășurându-se în perioada 21-25 octombrie 2019, când un grup de 12 profesori de specialitate (câte 4 pentru fiecare domeniu), un profesor de limba engleză și un reprezentant al agentului economic partener, “Mika Travel” au vizitat ,,Etterstad Upper Secondary School’’ din Oslo. Aici, cadrele didactice din România au asistat la orele de curs și au observat modul în care se implică elevii la agenții economici unde aceștia desfășoară stagii de practică.

În faza a doua, vor fi elaborate cele 3 CDL-uri și un Compendiu cu instrumente de lucru pentru elevi (pe baza CDL-urilor elaborate), urmând ca în faza a treia, acestea să poată fi publicate în format electronic și cu ISBN și oferite colegilor de specialitate din județ și din țară.

Impactul vizitei este concretizat  în mai multe aspecte: înțelegerea funcționării sistemului de învățământ norvegian, a colaborării strânse între comunitatea locală si școală în vederea integrării elevilor pe piața muncii, în societate,  astfel încât să se promoveze  la nivelul școlii o atitudine constructivă, benefică elevilor, axată pe abilitățile, aptitudinile și nevoile reale ale tinerilor, conștientizarea integrării copiilor cu nevoi speciale alături de ceilalți elevi, prin asigurarea unor condiții egale pentru a se putea dezvolta normal, responsabilizarea  lor în pregătirea profesională, astfel încât să devină  cetățeni activi ai societății, observarea existenței triunghiul de succes pentru integrarea tinerilor pe piața muncii format din cei trei piloni: școală, agent economic si instituțiile statului, într-un efort unitar de pregătire, susținere și plasare pe piața muncii.

Se analizează fiecare aspect în parte pentru a vedea în ce măsură elementele de noutate pot fi  aplicate în procesul educațional românesc prin implicarea partenerilor,  prin adaptarea și implementarea acestora la nivelul colegiului nostru.

Referitor la proiect “Curriculum în dezvoltare locală adaptat contextului European nr. 2018-EY-PCVET-R2-0003”

Simona Lupu –director al Colegiului Economic “Virgil Madgearu” Municipiul Ploiești, coordonatorul proiectului, ne-a declarat : “A fost o experiență interesantă pentru noi, profesorii. Din multe puncte de vedere,  stagiile de pregătire practică se desfășoară asemănător, dar sunt și diferențe. Sistemul de învățământ  norvegian pune accent în mod deosebit pe dorințele și nevoile elevului, pe integrarea acestuia pe piața muncii în funcție de punctele sale forte și pe o colaborare strănsă cu agentul economic, elemente care pot fi îmbunătățite și în România”.

Proiectul Colegiului Economic “Virgil Madgearu”  Municipiul Ploiești,  este unul dintre cele trei proiecte la nivel național, care a primit finantare prin Granturile SEE 2014-2021, proiecte implementate prin Programul de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor în România.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *