Membrii Sindicatului Unit TAROM (SUT) avertizează că, începând cu 1 decembrie, nu vor opera niciun zbor dacă compania nu va fi scutită de prevederile Legii 296/2023 privind anumite măsuri fiscale și bugetare.
„În situaţia în care TAROM nu va fi exceptată de la prevederile acestei Legi a „ruşinii naţionale” iar alte companii cu capital majoritar de stat, dar care nu lucrează neapărat într-o piaţă concurenţială vor fi exceptate, noi, membrii Sindicatului Unit TAROM (SUT), începând cu 1 decembrie 2023, piloţi, însoţitori de bord, mecanici de aviaţie, personal operativ de sol nu vom mai ridica niciun avion de la sol”, se menţionează într-un comunicat al sindicatului.
În urma apariţiei „legii austerităţii”, Sindicatul Unit TAROM a depus un Memorandum la Guvern şi la ministerul Transporturilor de exceptare a companiei de la prevederile acesteia.
„Constatăm din presă, cu nesurprindere, că încă o dată domnul Grindeanu, ministru al Transporturilor, prin discutarea în Guvern a unui Memorandum de exceptare de la prevederile acestei legi a CFR Călători, CFR Marfă şi a Metrorex, a uitat de compania de aviaţie TAROM. Dorim să-l întrebăm şi pe această cale, că pe cea sindicală specificată de Legea 367/2022 nu doreşte să discute cu noi, de ce discriminează iar angajaţii companiei TAROM? Activitatea din aviaţie nu este interesantă pentru dumneavoastră domnule ministru?”, arată sindicaliştii.
Ei evidențiază în Memorandum că prevederile Legii sunt susceptibile să impună condiții restrictive pentru TAROM, creând astfel o situație de inferioritate concurențială pentru companie. Aceste măsuri pot conduce la instituirea unui cadru de funcționare non-competitiv în comparație cu operatorii privați din industrie, într-un mediu concurențial intens și complet liberalizat în ceea ce privește accesul pe piața serviciilor de transport aerian și politicile tarifare. De asemenea, acestea ar putea limita dezvoltarea și accentua un deficit deja existent de personal specializat în cadrul companiei, împiedicând angajarea sau menținerea angajaților bine calificați prin oferirea de pachete salariale competitive în comparație cu oferta de pe piața muncii și gestionarea flexibilă a bugetului de salarii în funcție de nevoile de operare și de fluctuațiile pieței muncii din domeniul aviației comerciale.