Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA anunță că, vineri, începând cu ora 18:10, va fi redeschisă stația CF Lugoj, după finalizarea lucrărilor din Faza I a proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lotul 2”!
Primul tren care va ajunge în stația redeschisă este IRN 1992, operat de CFR Călători, pe ruta Timișoara Nord – Mangalia, la ora 18:42, urmat de IR 1691, pe ruta București Nord – Timișoara Nord, la ora 20:32.
Înainte de modernizare, stația CF Lugoj avea 24 de linii, dintre care 7 pentru primiri și expedieri, dar acestea erau degradate și nu permiteau circulația cu viteză mare. Peroanele nu erau modernizate, lipsea o pasarelă pietonală și nu existau sisteme moderne de iluminat.
Conform CFR, lucrările din Faza I au inclus:
- Modernizarea și electrificarea liniilor între km 514+800 și km 517+226, cu aproximativ 20.000 m³ de săpături și 8.000 m³ de stabilizare chimică;
- Montarea de linii noi și modernizate cu șină tip S60 și traverse din beton, pe o lungime totală de circa 4.800 metri:
- Linia 3 – electrificată, 1.800 m;
- Linia 4 – electrificată, 971 m;
- Linia 5 – montată, 853 m;
- Linia 6 – montată, 820 m;
- Linia spre Buziaș – modernizată și deschisă pe 357 m între km 83+084 și km 83+441.
Peroanele au fost dotate cu copertine, iluminat LED și panouri fotovoltaice, fiind în prezent singurele peroane din țară cu astfel de panouri.
Totodată, a fost construită o pasarelă pietonală închisă, cu scări între Strada Bârzavei și peronul 3. În etapele următoare, aceasta va fi echipată cu cinci lifturi și scări, asigurând acces sigur către toate peroanele.