cristian anghelescu

Să râdem sau să plângem?

În urmă cu câteva luni, mai precis la debutul turului campionatului național de volei, oficialii Tricolorului LMV au catadicsit să organizeze o conferință de presă. O acțiune conform tuturor uzanțelor, o normalitate pe care orice club cu ștaif o poate înțelege și, eventual, chiar continua. Firește, în contextul în care echipa demonstrează ambițiile finanțatorilor și traiectul ei merită o promovare mediatică permanentă!

Președintele grupării, Dacian Alecse, a părut interesat de propunerile mass-media ploieșteană de a organiza acea întâlnire. Târâș-grăpiș, după ceva vreme, conferința solicitată a avut loc! Numai după ce echipa fusese prezentată într-un mall de la margine de Ploiești, într-o zi de duminică seara și fără nicio expunere majoră! Ba din contră! “A fost o acțiune solicitată de unul dintre sponsori! Nu puteam să nu o onorăm” a sunat explicația de după rateul vizibil.

A urmat conferița de presă de care am amintit, una din care jurnaliștii au putut afla ambițiile lui Olteanu&Co. Care, la braț cu antrenorul Sergiu Stancu și președintele Alecse, promiteau o perpetuare a bunelor relații cu mass media locală…

Rezultatul? Unul sec, mai degrabă nul de vreme ce, din acel moment, nimeni nu a mai avut vreo legătură cu mass-media locală!

Am văzut, în schimb, niște “mișcări” pe pagina de socializare de pe Facebook, demersuri care au stârnit – și încă stârnesc! – indignarea unora și zâmbetele altora. Nu este treaba noastră cum hotărăște finanțatorul să gestioneze fondurile legate de promovarea echipei, să fie clar! Dar, la momentul în care echipa este prezentată din nume ca fiind a Ploieștiului, nu avem cum să nu reacționăm!

Mai mult, dorind parcă să-și facă rău, cei care-i conduc destinele au decis ca orice acțiune a grupării să fie ferită de ochii presei locale! Și, implicit, de sprijinul afectiv al celor care mai ajung la Sala Sporturilor “Olimpia”!

Și noi, cei care doream să vă informăm despre acțiunile entității, am aflat despre ultimele activități în timp real! Adică, incredibil, am ajuns să relatăm despre acțiunea de binefacere de la meciul cu Unirea Dej… după meci! Adică, în loc să venim și noi în sprijinul copiilor de la Complexul de Servicii Comunitare “Sfântul Andrei” din Ploiești, am privit, uluiți, cum câteva zeci de jucării zburau pe parchetul sălii în debut de meci! În locul câtorva sute, cum era normal! Sau, mai nou, să rămânem fără glas citind pe Facebook că Tricolorul LMV a intrat, oficial, în spiritul minunat al sărbătorilor de iarnă! Cu căciulițe roșii de Moș Crăciun sau… cornițe de ren, “cea mai cool echipă de volleyball din România a participat la o ședință video”! Măi, oameni buni, treziți-vă la realitate! O trupă pe care valoarea și ambiția jucătorilor o recomandă ca fiind în prim-planul fenomenului din România nu astfel trebuie mediatizată!

Poate înțelegeți că există vreun interes din partea jurnaliștilor din urbe… Greșiți flagrant! Nimeni nu a pretins sau nu va pretinde asta! Numai că, se vede lesne, cine răspunde de imaginea echipei dorită campioană este complet paralel cu felul în care se face o astfel de expunere!

Nimeni nu propune o întâlnire cu jurnaliștii sau o conferință după meciuri! Nimeni nu trimite vreun comunicat de presă legat de acțiunile Tricolorului! Nimeni nu face o promovare, cât de cât, pe site-ul oficial! Totul este lăsat la voia soartei, doar pe seama unei promovări seci, pe Facebook. Făcut neprofesionist, de nevoie, uneori trist, altădată hazliu din punct de vedere gramatical…

Dacă așa considerați că se clădește imaginea unei echipe mari… vă asigur că vă înșelați amarnic! Nici nu vreau să mă gândesc că în spatele unei astfel de decizii stau altfel de rațiuni, unele departe de fenomenul sportiv. Rămâne, așadar, doar impresia legată de nepricepere pe care am dezvoltat-o. Deocamdată, doar atât!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *