Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat vineri că proiectul autostrăzii Ploiești-Brașov a ajuns la o formă „acceptată de toată lumea”, cu un cost al construcției mult sub patru miliarde de euro.
Varianta de traseu precedentă, propusă de reprezentanții CNAIR, avea o viteză de proiectare de 80 km/oră și viza pentru construcție doar secțiunea Comarnic – Brașov.
„Pare că s-a ajuns la un punct de vedere comun între ce dorește CNAIR-ul și acele SF-uri, chestii științifico-fantastice cu care anumiți proiectanți au venit să le prezinte beneficiarului și care ne duceau la niște prețuri de vreo 8 miliarde de euro, lucru inacceptabil. Au fost întâlniri periodice în aceste luni, coordonate la nivel de secretar general al Ministerului, de către Mariana Ioniță, și s-a ajuns la o formă care e acceptată de toată lumea și care ne duce cu prețul mult sub jumătate a ceea ce spuneam mai devreme, cele 8 miliarde de euro”, a declarat Sorin Grindeanu.
În perioada următoare, Grindeanu speră să se depășească ultimele impedimente și să se poată ieși public cu anumite anunțuri pe această autostradă extrem de așteptată.
Tronsonul care pornește în jos de la Brașov ar trebui să fie scos în acest an la licitație, pe FIDIC galben, potrivit planurilor ministrului.
Proiectantul Consitrans ar urma să întocmească documentația AMC 1 în cadrul căreia se vor analiza 3 variante de traseu (varianta îmbunătățită studiată la SF –ul din 2006, varianta preferată din AMC 1 inițial și varianta cu 80 km/h). Acesta a comunicat faptul că estimează o perioadă de 2,5 luni pentru finalizarea și transmiterea documentației, au mai spus reprezentanții CNAIR.
Sursă: Economica.net
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.