Evoluția tehnologică a schimbat obiceiurile societății la nivel global. Aproape tot ce facem în epoca modernă are legătură directă sau indirectă cu internetul. Totuși, numărul de ore petrecute online variază în funcție de identitatea culturală a popoarelor. 

Un studiu publicat recent relevă faptul că Africa de Sud este continentul cu cel mai mare consum de internet. Cei care trăiesc acolo petrec în medie 578 de minute (9 ore și 38 de minute) online în fiecare zi, cu trei ore mai mult decât media globală. Pare surprinzător, dar există o explicație: marea majoritate a populației se concentrează în aglomerările urbane, iar la orașe a fi online este un mod de viață.

Pe locul secund în topul celor care stau cele mai multe ore conectați sunt brazilienii, cu 572 de minute (9 ore și 32 de minute), podiumul fiind completat de filipinezi, cu 554 de minute (9 ore și 14 minute). Filipinezii fac notă discordantă față de celelalte națiuni din Asia. De exemplu, chinezii petrec online, în medie,  325 de minute (5 ore și 25 de minute), sud-coreenii 321 de minute (5 ore și 21 de minute), iar japonezii 225 de minute (3 ore și 45 de minute).

Suntem mai aproape de portughezi

În Europa, cel mai puțin timp pe internet este petrecut de rezidenții din Danemarca (298 de minute, însemnând 4 ore și 58 de minute), iar cel mai mult de portughezi (457 de minute, însemnând 7 ore și 37 de minute).

Românii se situează peste media europeană în ceea ce privește minutele dedicate internetului. Concret, un român stă în medie 423 minute (7 ore și 3 minute), mai mult decât americanul mediu, „contorizat” cu 419 minute (6 ore și 59 de minute). Iată că i-am depășit cu ceva pe americani!

La nivelul întregii planete, timpul zilnic petrecut online a scăzut cu 4,8% (20 de minute) față de 2021, deși rețeaua globală este mult mai răspândită față de acum trei ani. Justificarea este că, în pandemie, activitatea oamenilor s-a mutat aproape în întregime în mediul virtual.

Ce urmăresc românii pe internet

În ceea ce privește motivația utilizării internetului, peste jumătate dintre români (57%) au declarat că accesează browserele și aplicațiile ca să se informeze, urmărind știrile și emisiunile de tip dezbatere. De asemenea, 57,8% obișnuiesc să ia legătura online cu cei dragi.

Conform studiului Romanians New Media Adoption, realizat de echipa Data Intelligence a agenției de media Spark Foundry, printre activitățile digitale tot mai frecvente se numără plățile și cumpărăturile online. 

În topul activităților de pe internet sunt și cele care țin de divertisment. În această sferă sunt incluse produsele iGaming, care atrag prin oferte de casino cu bonus de bun venit, dar mai ales vizionarea de filme și seriale. Aproximativ 53% dintre utilizatorii urbani de internet abonament la cel puțin o platformă de streaming video, 75% din această categorie de cetățeni deținând un Smart TV.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *