Piaţa bunurilor de larg consum a crescut cu 2% în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, cea mai mare contribuţie la acest avans având-o vânzările de băuturi şi alimente proaspete (legume, fructe, carne), potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK. Reducerea TVA la alimente s-a văzut încă de anul trecut în consum, însă oficialii de la GfK afirmă că pentru 2016 estimările sunt chiar mai optimiste. România este „campioană“ la consum între ţările europene, estimările GFK vizând o creştere de 6,9% la nivelul întregului an 2016, mai mare decât în anul precedent.
Anul trecut, motorul consumului în România a fost reprezentat de vânzările de alimente care au galopat după reducerea TVA. Cum arată însă coşul de shopping al românilor atunci când merg la supermarket sau hipermarket?
Cei mai mulţi bani românii îi cheltuie pe produsele proaspete, respectiv legume, fructe, carne, pentru care alocă circa o treime din buget. Pe poziţia următoare se află restul alimentelor, respectiv mâncare cu termen mai mare de valabilitate, cum este cazul dulciurilor sau al conservelor. Aceste produse primesc peste 20% din buget. Pe poziţiile următoare vin băuturile (18%), lactatele (10%) şi abia apoi produsele de îngrijire personală (7%) şi produsele pentru îngrijirea locuinţei (circa 6%), potrivit GfK.
Sursa: ziarul financiar