România cucerește piața internațională auto. Microbuze electrice românești cu dotări premium exportate în Europa și Orientul Mijlociu

Erika Stoica
3 Min Read

România cucerește piața internațională auto. Microbuze electrice românești cu dotări premium exportate în Europa și Orientul Mijlociu! România își consolidează prezența pe piața auto globală, după ce unul dintre cei mai importanți producători locali de microbuze a lansat noi modele electrice destinate transportului public, școlar și rutelor urbane scurte. Această inițiativă marchează o premieră pentru industria auto românească, compania livrând acum vehicule atât în Europa, cât și în Orientul Mijlociu.

România cucerește piața internațională auto. Microbuze electrice românești cu dotări premium exportate în Europa și Orientul Mijlociu

România cucerește piața internațională auto. Noul microbuz electric, vedeta gamei, se încarcă complet în mai puțin de o oră și oferă o autonomie de aproximativ 500 de kilometri, suficientă pentru rutele fixe din transportul public. Conceput pe o platformă tip Sprinter, modelul este destinat 19 pasageri și include dotări premium precum scaune din piele, pereți tapisați cu Alcantara, minibar, ușă electrică și sistem multimedia cu televizor conectat permanent la internet.

România cucerește piața internațională auto

Siguranța este o prioritate, astfel că microbuzul este echipat cu cameră 360°, senzori față-spate, asistență la unghi mort, menținerea benzii, pilot automat adaptiv și recunoașterea semnelor de circulație, care ajustează automat viteza vehiculului. Pe lângă versiunea premium, compania a dezvoltat și un microbuz urban cu podea coborâtă în partea din spate, capacitate pentru 15 pasageri așezați și până la 8 în picioare, iar o versiune complet accesibilizată, cu rampă pentru persoane cu mobilitate redusă, se află în curs de finalizare.

Modelele electrice românești au atras deja atenția la târgurile internaționale, iar fabrica funcționează cu o capacitate flexibilă: microbuzele standard se finalizează în două-trei zile, în timp ce modelele mari, cu peste 30 de locuri, pot necesita până la două luni. Liniile de producție sunt dedicate piețelor din Franța, Israel și România, iar pentru clienții din Norvegia, Spania și Benelux există o linie mixtă. Începând cu 2026, compania urmărește o extindere agresivă în țările nordice și în Marea Britanie, consolidând astfel poziția României pe harta transportului electric internațional.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Share This Article