Prețul camioanelor fără emisii poluante trebuie să scadă la jumătate pentru a deveni o alternativă accesibilă față de modelele cu motor pe motorină, potrivit unui studiu recent publicat de firma de consultanță McKinsey. Acest pas este crucial pentru îndeplinirea obiectivelor climatice ale Uniunii Europene, informează Reuters, preluată de Agerpres.

În prezent, mai puțin de 2% din camioanele de mare tonaj din UE sunt echipate cu motoare electrice sau pe bază de hidrogen. Pentru a respecta țintele de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, ponderea acestor camioane trebuie să ajungă la 40% din vânzările de noi camioane până în 2030, potrivit studiului McKinsey, publicat înainte de salonul de camioane IAA Transportation 2024, care va avea loc la Hanovra, Germania.

Studiul subliniază că, în prezent, costurile de producție pentru camioanele electrice sunt de 2,5 până la 3 ori mai mari comparativ cu cele pentru camioanele diesel. Firmele de logistică sunt reticente în a accepta costuri mai mari pentru transportul de marfă fără emisii poluante, ceea ce face dificilă atingerea obiectivelor stabilite de UE.

Pentru a face camioanele electrice mai accesibile, prețul acestora ar trebui să fie cu maximum 30% mai mare decât al modelelor diesel, ceea ce ar necesita avansuri semnificative în tehnologia bateriilor. De asemenea, pentru a implementa cu succes strategia UE de reducere a emisiilor de CO2, este necesară o reducere de 25% a costurilor de încărcare. Studiul estimează că Europa va avea nevoie de aproximativ 900.000 de puncte private de încărcare până în 2035, ceea ce implică investiții de aproximativ 20 de miliarde de dolari.

Un alt factor de provocare pentru constructorii europeni este concurența din partea producătorilor chinezi, care oferă produse competitive la costuri mai mici. Producătorii chinezi au deja o cotă de 20% pe piața autobuzelor.

„Nu cred că este imposibil să realizăm acest lucru cu camioanele electrice în timp”, a declarat Anna Herlt, responsabilă pentru piața vehiculelor comerciale la McKinsey și co-autoare a studiului.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews