Recrutări la DGASPC Prahova
Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecâia Copilului Prahova, în calitate de partener în cadrul proiectului „TEAM– UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor” continuă campania de identificare și recrutare a persoanelor care sunt interesate de profesia de asistent maternal profesionist.
De la debutul proiectului, anul 2019 și până în prezent, D.G.A.S.P.C. Prahova a angajat în total un număr de 155 de persoane în profesia de Asistent maternal profesionist.
Cine poate deveni asistent maternal profesionist
Asistentul maternal profesionist este persoana fizică, atestată în condițiile legii, care asigură prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul său creșterea, îngrijirea și educarea necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primește în plasament.
Pot fi atestate ca asistent maternal profesionist numai persoanele care îndeplinesc următoarele condiții:
- au capacitate deplină de exercițiu;
- prin comportamentul lor în societate, starea sănătății și profilul lor psihologic, prezintă garanții pentru îndeplinirea corectă a obligațiilor care revin unui părinte, referitoare la creșterea, îngrijirea și educarea copiilor săi;
- au în folosință o locuință care acoperă necesitățile de preparare a hranei, igienă, educație și odihnă ale utilizatorilor săi, inclusiv ale copiilor care urmează a fi primiți în plasament.
Obligaţii
Asistenții maternali sunt obligați să asigure integrarea copilului în viața socială (înscrierea la grădiniță, școală etc.), să asigure creșterea și îngrijirea copilului (înscrierea la medicul de familie, regim alimentar corespunzător vârstei, respectarea tratamentului medicamentos, evaluarea medicală periodică a copilului), să participe la întâlnirile copiilor cu familia naturală sau adoptivă, să pregătească copilul în vederea integrării în familia naturală sau adoptivă și să păstreze confidențialitatea informațiilor despre copii.
Evaluarea pentru acordarea atestatului de asistent maternal profesionist se realizează prin: etapa evaluării inițiale, care presupune mai multe vizite la domiciliul solicitantului și discuții separate cu fiecare membru al familiei solicitantului, dar și cu toți membrii familiei și etapa de pregătire, care implică participarea solicitanților selectați la un program de formare.
Unde se pot depune cererile
Persoanele interesate pot depune cereri sau pot solicita informații suplimentare la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Prahova din Ploiești, Șoseaua Vestului nr. 14-16, Serviciul Management de caz pentru asistenți maternali profesioniști, telefon/ fax: 0244/ 586.100, 0244/ 511.400, interior 233, e-mail: dgaspcph@yahoo.com sau ampdgaspcph@gmail.com.
Activitățile sunt finanțate prin intermediul proiectului POCU/480/4/19/127169 „TEAM – UP: Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”, cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 4: Incluziunea socială și combaterea sărăciei. Prioritatea de investiție 9.iv: Creșterea accesului la servicii accesibile, durabile și de înaltă calitate, inclusiv asistență medicală și servicii sociale de interes general, apel de proiecte POCU/480/4/19/19/Operațiune compozită OS. 4.5, 4.14 – Reducerea numărului de copii și tineri plasați în instituții, prin consolidarea rețelei de asistenți maternali.
Proiectul este derulat de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (ANPDCA) în calitate de Beneficiar, în parteneriat cu cele 47 de Direcții Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului.