Preşedintele USR, Cătălin Drulă, a formulat, în cursul zilei de vineri, o serie de propuneri către premierul Marcel Ciolacu, privind implementarea unor măsuri esenţiale pentru asigurarea siguranţei rutiere, începând cu prima zi a sesiunii parlamentare de toamnă.
Potrivit declaraţiilor sale, Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) dispune de un buget de 367 de milioane de euro, alocate pentru proiecte destinate siguranţei rutiere şi controlului traficului. Printre acestea se numără instalarea a 1.000 de radare fixe, achiziţionarea a 300 de radare mobile şi 500 de camere video. Cu toate acestea, Drulă a subliniat că progresul în această direcţie este încetinit.
„Oprirea tentativei de relaxare a legislaţiei rutiere în cadrul Parlamentului reprezintă o prioritate. Ordonanţa de Urgenţă 1/2022 este încă supusă unor modificări care o slăbesc, favorizând anumite persoane. Am avut recent o discuţie intensă cu Lucian Bode în holul Parlamentului, surprinsă şi de camerele de televiziune, care a dus la un pas înapoi. Recent, au fost introduse modificări dăunătoare la Comisia de Industrii”, a adăugat Drulă, conform unui comunicat de presă emis de USR.
Liderul USR a menţionat, de asemenea, că aşteaptă în continuare un punct de vedere din partea Ministerului Afacerilor Interne cu privire la adoptarea legii iniţiate de membri ai partidului său, care ar permite Poliţiei să emită amenzi pe baza înregistrărilor video realizate de camerele de bord. „Am corespondat cu Lucian Bode în primăvară şi cu Cătălin Predoiu în iunie, însă nu am primit răspunsuri. Numeroase comportamente periculoase la volan sunt surprinse de camerele video private, dar în prezent Poliţia nu are autoritatea să amendeze pe baza acestor dovezi”, a transmis Cătălin Drulă.
O altă iniţiativă propusă de liderul USR către prim-ministru este reintroducerea inspecţiei de siguranţă rutieră pentru toate categoriile de drumuri. Această măsură a fost eliminată în 2017 pentru drumurile de categorie I şi II, iar în 2022 a fost extinsă şi la drumurile judeţene.
„Opriri ale proiectelor extinse (dar percepţie populare în rândul politicienilor) de lărgire a drumurilor naţionale prin zonele urbane şi înlocuirea lor cu soluţii moderne din secolul 21. Spre exemplu, pe traseul DN71 Bâldana – Târgovişte, propunerea de a dubla drumurile prin zonele urbane în locul noului drum expres în afara zonelor locuite, lansat în 2021. Proiectarea străzilor trebuie să aibă în vedere siguranţa rutieră, nu doar viteza vehiculelor. Străzile ar trebui să ofere protecţie pentru utilizatorii vulnerabili, precum pietonii şi bicicliştii. Măsuri pentru reducerea traficului, treceri de pietoni supraînălţate, dispozitive de reducere a vitezei, semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni ce traversează mai mult de două benzi de circulaţie, iluminat intensificat, protecţii pentru colţurile străzilor. Pe termen lung, soluţia pe care o susţin de peste 10 ani rămâne construirea unei reţele moderne de drumuri (autostrăzi, drumuri expres)”, a conchis Cătălin Drulă.
Conform acestuia, România se apropie de o reţea de 1.000 de kilometri de drumuri rapide, dar pentru a atinge un nivel acceptabil, sunt necesari cel puţin 2.000 de kilometri, pentru a asigura o infrastructură adecvată în secolul 21.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.