logo
RNTV Live

Profesorii de specialitate recomandă profesorilor de gimanziu să le predea elevilor mai ,,structurat” cu ajutorul hărților mentale

2elevi-clasa-scoala2
Constantin Corina

Recomandare pentru profesorii de limba română: Încurajarea elevilor de către grupul de “specialitate” din cadrul Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație de a rezolva fiecare cerință parțial, exprimându-și opinia în scris și creând hărți mentale pentru sistematizarea informațiilor, conform analizei rezultatelor simulării Evaluării Naționale.

Evaluarea specialiștilor desemnați de Ministerul Educației asupra rezultatelor simulării Evaluării Naționale, inclusiv la proba de limba și literatura română, a condus la formularea unor recomandări pentru profesorii de la clasă, cu scopul de a ajuta elevii să recupereze unde rezultatele au fost mai slabe.

Această analiză evidențiază modul în care profesorii pot contribui la îmbunătățirea performanțelor elevilor la examenul din vară.

La subiectul I, care a inclus întrebări de tip grilă legate de localizarea informațiilor, rezultatele au fost bune, cu peste 75% dintre elevi răspunzând corect. Specialiștii recomandă ca activități remediale “diversificarea tipurilor de texte date spre lectură, exerciţii cu itemi de tip adevărat/fals, exerciţii cu alegere multiplă, exerciţii de completare cu informații din text sau exerciții de interogare a textului”.

”Elevii noștri înțeleg cuvintele, pot localiza informația, deci deja sunt componentele unei competențe de comunicare, încep să și le fundamenteze destul de bine”, a spus profesorul Bogdan Rațiu în analiza sa pe rezultatele simulării, conform edupedu.ro.

“Se poate observa că formarea și dezvoltarea competențelor specifice se realizează în spirală, competențele vizate în programa școlară la clasele a VII-a și a VIII-a se bazează pe cele formate în clasele a V-a și a VI-a și se reiau de fiecare dată (nu sunt aspecte care să fie abordate o singură dată pe parcursul anilor de gimnaziu, ci se reiau de fiecare dată când se cere înțelegerea textului). Insuficienta dezvoltare a competențelor din clasele a V-a și a VI-a duce la formarea deficitară a celor din clasele a VII-a și a VIII-a”. este concluzia specialiștilor.

De asemenea, Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat pentru Euronews România că școlile care înregistrează o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor beneficia de un plan dedicat de intervenție.

Foto: edupedu.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor