logo
RNTV Live

Problemele persistă la podul de la Brăila: O secțiune s-a scufundat și constructorul acționează pentru a preveni agravarea situației

R
Constantin Corina

La doar 8 luni de la deschidere, podul de la Brăila necesită reparări pe carosabil din cauza tasării unei porțiuni de asfalt, conform informațiilor furnizate de Monitorul de Brăila. Constructorul a încercat să remedieze gropile de până la 15 centimetri adâncime în asfalt, dar fără succes până în prezent.


Tasările sunt evidente la rampa de urcare a podului de pe malul brăilean, viaductul care face legătura cu blocurile de ancoraj. Aceste tasări depășesc 10 cm, conform declarațiilor reprezentanților CNAIR.

Constructorul a început să forajeze la baza pilonului viaductului, pe care se face urcarea pe pod dinspre DN 2B, în încercarea de a opri aceste tasări. Problemele de tasare au apărut în toamna anului 2023, iar constructorul a încercat să corecteze nivelul atât pe benzile de urcare, cât și pe cele de coborâre de pe malul brăilean, prin aplicarea unui nou strat de asfalt.

Scufundarea continuă a pilonului viaductului a necesitat o soluție tehnică de consolidare urgentă, iar în prezent se efectuează foraje pentru instalarea de piloni suplimentari în încercarea de a opri tasările.

Cu toate acestea, blocurile de ancoraj nu sunt afectate în prezent; cu toate acestea, dacă se va întâmpla acest lucru, s-ar putea confrunta cu probleme întregul ansamblu structural, conform publicației locale. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a declarat pentru Monitorul de Brăila că “după încetarea tasărilor, constructorul va trebui să corecteze nivelul și să reumple până la cota inițială”.

În ceea ce privește cauzele problemelor, el a explicat că “este posibil să fi existat o consolidare inadecvată a terenului sau să fie vorba despre o acumulare de apă”.

Deși era planificat ca cele 4 macarale să fie demontate până la sfârșitul anului 2023, conform termenului stabilit de autorități și constructor la inaugurarea podului pe 6 iulie 2023, acestea nu au fost încă înlăturate.

Termenul limită pentru demontare era 30 noiembrie 2023, iar drumurile de acces către DN 2B în județul Brăila și DN 22 spre Jijila în județul Tulcea sunt încă în curs de lucru. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat recent că nu va accepta recepția podului până când toate deficiențele nu vor fi remediate de companie.

El a menționat că lucrările pe malul Dunării din partea Brăilei sunt finalizate, dar compania întârzie să facă notificarea, ceea ce afectează traficul. Grindeanu a asigurat că siguranța nu este compromisă.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor