Un youtuber norvegian dezvăluie provocările și soluțiile în cazul unei baterii uzate la o mașină electrică Tesla Model S cu 9 ani de vechime

Mașinile Tesla Model S produse în primii ani au devenit cunoscute pentru problema de degradare a bateriilor după un număr relativ mic de kilometri parcurși, adesea sub 300.000 km. Cu tehnologia în continuă evoluție la Tesla, este interesant să analizăm cum se comportă mașinile mai vechi, cu aproximativ 9-10 ani de vechime și un kilometraj impresionant de peste 370.000 km, în special în cazul bateriilor care au ajuns la stadiul de degradare.

În cazul mașinii Tesla prezentate în videoclipul unui youtuber norvegian, aceasta este deja a doua baterie, din cauza unei probleme inițiale care a apărut la doar un an de la fabricare. Bateria curentă are acum 9 ani și a parcurs sub 300.000 km, potrivit proprietarului.

Bateria funcționează în continuare relativ bine, dar se pare că sistemul a fost configurat pentru a păstra o rezervă de 4 kWh inutilizabilă, pentru a preveni scăderi bruște ale tensiunii din epuizarea bateriei. Cu toate acestea, youtuber-ul norvegian a încercat să depășească această limită de 4 kWh. După utilizarea a doar 1 kWh din această rezervă, mașina a rămas complet fără energie și a trebuit să fie oprită la marginea drumului. Aici au apărut adevărate probleme, deoarece modul de urgență al bateriei a blocat accesul electronic la portul de încărcare, portbagaj și capota din față.

Practic, orice încercare de a rezolva această problemă a întâmpinat erori, iar cablul de încărcare nu putea fi scos din mașină, la fel și bateria auxiliară de rezervă pentru astfel de situații. În plus, portul de încărcare a rămas blocat și nu putea fi folosit. În acest timp, bateria auxiliară de 12V a redus tensiunea la aproximativ 11 volți de la cei obișnuiți 14 volți, ceea ce a dus la dezactivarea majorității funcțiilor mașinii.

Astfel, a fost necesară intervenția unui camion de asistență rutieră pentru a remedia situația. Șoferul camionului a adus un dispozitiv de încărcare pentru bateria auxiliară de 12V, ceea ce a permis deblocarea portului de încărcare și a altor elemente esențiale ale mașinii. După aceasta, procesul de încărcare a putut fi reluat.

Cu toate acestea, după această experiență de descărcare profundă, bateria mașinii a prezentat probleme suplimentare. Există riscul ca aceasta să fi fost afectată în mod semnificativ și să necesite înlocuire ulterior. Cu toate acestea, problema principală aici a fost ignorarea limitelor stabilite de softul mașinii și tentativa de a merge sub aceste limite.

Este important să se respecte recomandările producătorului, mai ales la o mașină electrică mai veche cu o baterie deja degradată. Poate fi comparat cu neglijarea recomandărilor pentru o mașină cu motor pe benzină și epuizarea totală a rezervorului, care ar putea duce la defectarea componentelor.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *