Primul tren Alstom ajunge în România în decembrie
Primul tren nou din comanda de 37 de rame electrice Alstom va fi livrat în România pe 2 sau 3 decembrie, conform anunțului făcut de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) la data de 6 octombrie. Cu toate acestea, există o cursă contra cronometru pentru a asigura punerea în circulație a acestuia până pe 31 decembrie.
ARF a semnat un contract în martie 2022 pentru achiziționarea a 37 de rame electrice de lung parcurs de la fabrica Alstom din Polonia. Termenul limită pentru punerea primei rame în circulație este 31 decembrie 2023, altfel Ministerul Transporturilor riscă să piardă finanțarea de peste 300 de milioane de lei de la Comisia Europeană, conform declarațiilor președintelui ARF, Ștefan Roșeanu, făcute în vară.
O delegație a ARF a efectuat o vizită tehnică la fabrica Alstom Konstal din Katowice, Polonia, între 4 și 6 octombrie 2023, pentru a vedea stadiul avansat de producție al primei rame – Coradia Stream RE-IR 102. După parcurgerea testelor dinamice și statice, această ramă va fi livrată în România la data de 2-3 decembrie 2023 și apoi va intra în procedurile de preluare de către ARF, în vederea introducerii în exploatare comercială.
Compania CFR Călători a depus singura ofertă la contractul pentru operarea primelor 12 trenuri din cele 37 achiziționate de la Alstom. Acest contract are o durată de 5 ani și acoperă rutele București Nord – Constanța, București – Craiova, București Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord și București Nord – Craiova – Petroșani. Primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani va circula pe linia București – Constanța începând cu sfârșitul lunii decembrie.
Reamintim că viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare) și asigură 351 locuri pe scaune. Unitățile dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90 și sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spații pentru bar/bistro și pentru călători cu dizabilități, precum și o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale țării, dar vor facilita și conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată – a declarat ARF.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.