Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, excluzând autovehiculele și motocicletele, a crescut cu 2,6% în termeni brut și cu 3,5% în termeni ajustați în perioada ianuarie – mai 2025, față de aceeași perioadă din 2024, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică.
Creșterea a fost susținută în principal de avansul vânzărilor de produse nealimentare, care au crescut cu 5,9% (serie brută) și 7,2% (serie ajustată). De asemenea, comerțul cu carburanți în magazine specializate a înregistrat un plus de 2,1% (brut) și 1,2% (ajustat). În schimb, vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au înregistrat o scădere: -1,2% (brut) și -0,1% (ajustat).
La nivel lunar, în mai 2025 față de aprilie 2025, comerțul cu amănuntul a crescut ușor cu 0,1% în termeni brut, susținut de vânzările de produse nealimentare (+1,1%) și carburanți (+2,6%). Vânzările de produse alimentare au scăzut însă semnificativ, cu 2,4%. Pe serie ajustată, datele arată o scădere generală de 0,5%, generată de reducerea vânzărilor de carburanți (-1,1%) și produse nealimentare (-0,2%), în timp ce alimentele au avut o creștere ușoară de 0,5%.
Comparativ cu luna mai a anului trecut, comerțul cu amănuntul a crescut cu 2,5% (serie brută) și 2,7% (serie ajustată). Cele mai bune rezultate au fost obținute la vânzările de produse nealimentare, cu creșteri de 6,3% (brut) și 7,7% (ajustat). În schimb, comerțul cu carburanți și vânzările de produse alimentare au continuat să scadă ușor.
Evoluțiile confirmă o tendință generală de creștere moderată în retail, cu o reorientare a consumului spre produse nealimentare, pe fondul presiunilor inflaționiste și al modificării comportamentului de consum al populației.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook facebook.com/republikanews.