Cod roșu: prea multe comenzi online! Restaurantele nu mai acceptă comenzi sau își pun clienții să le ridice singuri!
Criza financiară nu se resimte și în mediul online, în special la comenzile de mâncare. În ultimele luni, numărul lor a crescut și cu 20%. Plătim mai mult și așteptăm mai mult! Așa a aparut și suprasolicitate! Restaurantele fie nu mai acceptă comenzi, fie își pun clienții să le ridice singuri.
Andrei Fâciu, proprietar restaurant, a declarat pentru Observator News: „Suntem undeva la 20%, dublu faţă de perioada dinaintea pandemiei. 20-25% din totalul de vânzări sunt livrări. Omul s-a obişnuit. E comod. Avem aplicaţiile care ne ajută foarte mult. Şi produsul pe care ţi-l doreşti e la un click distanţă.”. Comenzile la mâncare sunt în creștere în restaurante.Scumpirile nu i-au determinat pe români să apeleze mai puțin la platformele de delivery.
Cristina Sauciuc, reprezentant platformă delivery: „Dacă e să comparăm cu aceeaşi perioadă a anului trecut, observăm o creştere cu 15-20% a numărului de comenzi. Comportamentul din restaurante începe să se replice şi în zona de delivery. Nu-şi mai comandă doar un preparat, ci şi un suc alături. O apă sau o cafea.”
Notele de plată sunt mai mari. Valoarea comenzilor a crescut în ultimele luni chiar și cu 35%, dar timpul de așteptare sunt tot mai mari. În ultima perioadă, clienții care au vrut să comande s-au trezit că nu pot face asta.
Andrei Fâciu, proprietar restaurant: „Avem şi livrarea proprie. În momentul de faţă este suspendată pentru că noi colaboram cu o firmă care avea nişte curieri. Şi nu ştiu din ce motive..au trebuit să închidă. Doar cu livrare e disponibil.”
Recent, o platformă locală de livrări, care colabora cu peste 50 de restaurante exclusiviste din Capitală, a anunțat că se retrage de pe piață. Românii au deprins obiceiul de a comanda mâncare în pandemie şi l-au păstrat şi după. Cel mai des, se cumpără pentru acasă sau la birou pizza, burgeri şi shaorma.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.