Prea puține povești feroviare de succes în România: de ce?

De ce totul merge prost când mergi cu trenul în România? Țările din regiune au investit mult în feroviar în ultimii 15 ani, dar România nu. Astfel, milioane de oameni aleg mașinile pentru a se deplasa, fiindcă trenurile au prea multe minusuri.

Sunt destul de puține rute unde trenul chiar este un mijloc de transport viabil de a face naveta. De exemplu: Ploiești – București, Brașov – Zărnești, Buzău – Nehoiașu, București (Titan Sud) – Oltenița, Brașov – Sfântu Gheorghe, București – Titu, Roșiori Nord – Alexandria, Ploiești – Slănic (Prahova), Sărățel – Beclean pe Someș, Timișoara – Jebel sau Ploiești – Măneciu.

Din păcate, și pe aceste rute apar destul de des întârzieri și – o anomalie greu de înțeles – pe București – Ploiești mulți navetiști utilizează trenuri de lung parcurs, chiar și internaționale.

HOTNEWS: „Există prea puține așa-numite trenuri „pendulante” care, pa parcursul unei zile să facă de mai multe ori un traseu scurt, de 60 km între cele două orașe. Și multe alte rute de succes ar fi fost, dacă s-ar fi vrut, între orașe ce ar fi avut sau au potențial.”

De exemplu, între București – Giurgiu nu se mai circulă pe ruta directă din 2005 și circulația va fi reluată în primăvara lui 2024, când lucrările vor fi gata. Din 2018, între Ploiești și Târgoviște a mai rămas un singur tren pe zi.

HOTNEWS: „De la Timișoara la Arad sunt doar 57 km, dar din cauza restricțiilor și lucrărilor sunt și trenuri Regio care fac două ore, în timp ce trenurile IR fac între 80 și 100 de minute, ceea ce este enorm. Și între Satu Mare și Baia Mare sunt sub 60 km, dar sunt doar șapte trenuri pe zi pe sens, iar între ele sunt și pauze de șase ore. Și aici se merge tare greu: pe 59 km, trenurile care opresc peste tot fac între 95 și 110 minute, iar cel mai rapid face 76 de minute.”

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *