dav

Prin intermediul unui proiect de lege care modifică legislația rutieră, s-a stabilit o marjă de eroare de 10 kilometri pe oră sau 10% din viteza de peste 100 de kilometri pe oră în cazul radarului.

Potrivit unui amendament adus legislației, în cazul depășirii vitezei legale constatate prin radar, polițistul ar putea fi obligat să aplice în favoarea șoferului contravenient două marje de eroare. Acestea sunt de 10 km/h pentru viteze de până la 100 km/h inclusiv, și respectiv o marjă de 10% pentru vitezele peste 100 km/h, conform informațiilor transmise de profit.ro.

Cei care au propus inițiativa susțin că, în prezent, legislația referitoare la măsurarea vitezei cu cinemometrul nu oferă claritatea și precizia necesare pentru elaborarea și aplicarea normelor juridice.

„Acest fapt a condus atât la încărcarea la un nivel fără precedent a instanțelor de judecată cu soluționarea contestațiilor conducătorilor auto sancționati contravențional pentru depășirea vitezei, cât li la o practică judiciară diferită.

Practica judiciară este diferită în sensul în care, prin hotărârile pronunțate, unele instanțe de judecată au recunoscut existența marjelor de eroare ale cinemometrelor, iar altele nu au recunoscut existența acestora, ceea ce a condus în mod evident la discriminarea conducătorilor auto mai sus mentionați”, arată autorii amendamentului în expunerea de motive.

Pentru a intra în vigoare, modificarea trebuie adoptată de Parlament și promulgată

În Franța, legea definește erorile maxime admise care constituie marjele tehnice de scădere pentru obținerea vitezei selectate iar aceste erori maxime depind de tipul de radar folosit.

Pentru radare rutiere fixe de nouă generație, al căror unghi de măsurare este fix și precis la 1%, marja de eroare este de plus sau minus 3 km/h pentru viteze sub 100 km/h și plus sau minus 3% din viteză, pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h.

Cum este în alte țări

Pentru radarele fixe mai vechi și pentru cele de bord plasate ocazional de forțele de ordine, marjele sunt de 5 km/h, respectiv de 5% peste 100 km/h. Pentru radarele de la bordul unui vehicul în mișcare, marjele de eroare recunoscute sunt de 7 km/h și 7% sau 10 km/h și 10% în funcție de generația echipamentului.

În Bulgaria, Germania, Olanda, Cehia, Ungaria, Lichtenstein, Luxemburg, Norvegia, Slovacia, Finlanda și Suedia, toleranțele admise sunt: – până la 100 km/h – 3 km/h pentru toate tipurile de radare – peste 100 km/h – 3% pentru toate tipurile de radare.

În Estonia, marja este de 4 km/h pentru toate tipurile de radare și pentru toate vitezele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *