Podul de Flori peste Prut la Ungheni, Golăieşti (România) – Zagarancea (Republica Moldova) este în graficul contractat, pe ambele maluri ale Prutului, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioşteanu. Finalizarea lucrărilor este programată în toamna anului viitor.
Stadiul lucrărilor la Podul de Flori
Proiectul Podului de Flori peste Prut, considerat cel mai important obiectiv de infrastructură rutieră care va lega România de Republica Moldova, înaintează conform planului. Secretarul de stat Irinel Scrioșteanu a vizitat șantierul alături de omologul său de la Chișinău, Mircea Pașcăluță, și de reprezentanți ai autorităților vamale și de frontieră, pentru a evalua progresul și pentru a stabili ultimele detalii legate de noul Punct de Trecere a Frontierei.
Pe ambele maluri ale Prutului, lucrările sunt în desfășurare și se apropie de finalizarea primei etape de construcție. Din cei 72 de piloți necesari pentru susținerea podului, 70 au fost deja forați, armați și turnați, urmând ca restul să fie finalizați în câteva zile. De asemenea, s-au turnat primele segmente de radier pentru căile de rulare, iar săptămâna viitoare va începe armarea elevației aferente culeii dinspre Chișinău.
Un proiect finanțat cu fonduri europene
Podul de Flori este realizat printr-o finanțare nerambursabilă de peste 151 milioane de lei, aproximativ 35 milioane de euro, bani proveniți din Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF). Este cea mai importantă investiție de infrastructură transfrontalieră derulată în ultimii ani între cele două state.
„Lucrările la acest obiectiv sunt în graficul contractat, pe ambele maluri ale Prutului. Startul lucrărilor l-am dat pe 26 aprilie 2025, iar finalizarea acestora este programată în toamna anului viitor”, a subliniat secretarul de stat Irinel Scrioșteanu.
Primul pod rutier la nivel de autostradă peste Prut
Podul de la Ungheni va fi primul pod rutier construit peste Prut în ultimele șase decenii și totodată primul la nivel de autostradă. Acesta va face legătura dintre România și Republica Moldova prin Autostrada Unirii (A8), care traversează Carpații, și o autostradă ce va merge spre Chișinău.
Prin includerea sa în rețeaua de transport transeuropeană, Podul de Flori va deveni o verigă esențială pentru conectivitatea regională, facilitând transportul de persoane și mărfuri și consolidând legăturile economice și culturale dintre cele două state.
Un simbol al legăturii dintre România și Republica Moldova
Pe lângă valoarea practică, Podul de Flori are și o puternică semnificație simbolică. Numele său amintește de celebra manifestație din 1990, când românii și moldovenii s-au întâlnit la graniță și au aruncat flori în Prut, marcând dorința de apropiere dintre cele două maluri.
Acum, acest pod devine realitate și va reprezenta nu doar o infrastructură vitală pentru transport, ci și un simbol al colaborării și unității dintre România și Republica Moldova.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.