Lucrările la viitorul „Pod de Flori” peste Prut, între localitățile Ungheni-Golaiești (România) și Zagarancea (Republica Moldova), avansează semnificativ
Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a revenit pe șantier pentru a evalua stadiul proiectului, alături de oficiali moldoveni, printre care viceprim-ministrul Vladimir Bolea și secretari de stat din ambele țări.
Podul, considerat primul pod rutier de nivel autostradă construit peste Prut și primul de acest fel după mai bine de 60 de ani, se află în etapa de execuție a fundațiilor de susținere – piloții care vor forma baza construcției. Acești „piloți” sunt elemente esențiale de rezistență, realizate din beton și armătură metalică, descriși simbolic drept „rădăcinile” podului.
Progresul lucrărilor este următorul:
- Pe partea moldovenească (culeea spre Chișinău), au fost finalizați toți cei 18 piloți necesari.
- Pe partea românească (culeea spre Iași), au fost de asemenea finalizați cei 18 piloți prevăzuți.
- La pila de pe malul moldovenesc, forajele vor începe în următoarele două săptămâni pentru realizarea celor 18 piloți.
- La pila de pe malul românesc, au fost executați 8 din cei 12 piloți.
Printre lucrările complementare deja realizate se numără:
- Amenajarea drumurilor de acces în șantier;
- Excavarea și evacuarea pământului pentru fundația culeei dinspre Chișinău;
- Spargerea a 14 capete de piloți necesare radierului fundației;
- În curând, se va trece la defrișarea malului drept pentru amenajarea platformei de foraj de pe partea românească.
Lucrările au început oficial pe 26 aprilie 2025, iar finalizarea este estimată pentru toamna anului viitor. Podul are o importanță strategică majoră, atât din punct de vedere al infrastructurii rutiere, cât și ca simbol al colaborării dintre România și Republica Moldova.