În prima jumătate a anului, Registrul Auto Român a înregistrat peste 109.000 de respingeri la inspecția tehnică periodică, cele mai frecvente probleme fiind la sistemele de iluminare și frânare.

Stațiile ITP din România au respins, în primele șase luni ale anului 2025, nu mai puțin de 109.021 de vehicule, potrivit datelor transmise de Registrul Auto Român la solicitarea ProMotor. Cele mai multe defecțiuni identificate au vizat sistemul de iluminare și echipamentele electrice (peste 80.000 de cazuri), urmate de probleme grave la frâne (aproape 58.000 de vehicule) și defecțiuni la caroserie, suspensii, punți sau emisii poluante peste limita legală.

În medie, fiecare vehicul respins a prezentat cel puțin două defecțiuni periculoase. Printre neregulile des întâlnite se numără și direcția defectuoasă, parbrizele crăpate, sau imposibilitatea de a identifica vehiculul.

Totuși, majoritatea proprietarilor au ales să repare mașinile și să revină în stațiile ITP. Din totalul vehiculelor respinse, peste 101.000 au fost ulterior admise la a doua verificare, semn că problemele pot fi evitate sau remediate relativ ușor înainte de inspecție.

Pentru a preveni respingerea la ITP, șoferii sunt sfătuiți să verifice din timp starea sistemelor esențiale: faruri, semnalizări, frâne, anvelope și caroserie. De asemenea, un control al sistemului de evacuare a gazelor și al componentelor precum filtrul de particule sau sonda lambda poate preveni respingerea din cauza emisiilor.

Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook facebook.com/republikanews.