Un recent studiu realizat de Reveal Marketing Research arată că 27% dintre români sunt pesimiști în privința anului 2025, un procent în creștere cu 8% față de anul trecut. De asemenea, 45% dintre români adoptă o atitudine neutră, semn că incertitudinea legată de viitor persistă.
Optimismul pentru anul viitor este întâlnit la 28% dintre respondenți, iar acest procent este mai mare în rândul celor cu venituri de peste 6.000 de lei (33%). Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, afirmă că „creșterea pesimismului și prevalența unei atitudini neutre sugerează o nesiguranță socială și economică tot mai mare. În schimb, optimismul mai mare în rândul celor cu venituri ridicate reflectă accesul acestora la resurse financiare”.
Studiul semnalează că românii sunt mulțumiți de relațiile interpersonale (familie – 72%, prieteni – 67%, relații sentimentale – 61%), însă nemulțumirile legate de locul de muncă (48%) și situația financiară (42%) sunt evidente. Ca urmare, 25% dintre români intenționează să își schimbe locul de muncă în 2025, cu un procent mai mare în rândul tinerilor între 18-34 de ani (40%).
Pesimismul se reflectă și în așteptările legate de evoluția țării, românii considerând greu realizabile obiective precum reducerea corupției (54%), scăderea inflației (51%) și îmbunătățirea situației economice (47%).
Principalele planuri pentru 2025 includ un stil de viață mai sănătos (51%), mai mult timp petrecut cu familia (29%) și mai multe călătorii (29%). Tinerii între 25 și 34 de ani sunt mai orientați către dezvoltarea abilităților noi și participarea la cursuri de formare profesională.
Studiul a fost realizat online între 6 și 12 decembrie pe un eșantion reprezentativ de 1.017 respondenți, cu o eroare de +/- 3,1%.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews