Paul Anghel, directorul general al Direcţiei Generale Control şi Supraveghere Piaţă şi Armonizare Europeană din cadrul ANPC, a emis recomandări importante pentru călătorii cu avionul, subliniind importanța achiziționării biletelor de pe site-urile oficiale ale companiilor aeriene sau agențiilor de turism.

Într-o postare pe Facebook, Anghel a sfătuit călătorii să evite comercianții de bilete de avion care operează în afara Uniunii Europene, menționând că achizițiile directe de la transportatorii aerieni sau agențiile de turism facilitează protecția drepturilor pasagerilor. „Dacă drepturile dumneavoastră nu sunt respectate, aveți posibilitatea să contactați direct compania aeriană sau agenția de turism”, a explicat Anghel.

Directorul ANPC a reamintit că pasagerii au dreptul la compensații conform Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului, în caz de refuz de îmbarcare, anulări de zboruri cu mai puțin de 14 zile înainte sau întârzieri de cel puțin trei ore. Pentru a revendica aceste drepturi, pasagerii trebuie să trimită o solicitare în scris și/sau să depună o reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor sau la Centrul European al Consumatorilor România – ECC România.

Anghel a subliniat riscurile asociate cu comercianții online care nu au sediul în Uniunea Europeană, deoarece intervenția autorităților pentru protejarea consumatorilor este limitată în astfel de cazuri. „Dacă operatorul economic nu are personalitate juridică în Uniunea Europeană, nu puteți fi siguri că veți beneficia de drepturile legale”, a adăugat el.

În plus, Anghel a avertizat despre companiile care recuperează despăgubiri pentru zboruri anulate sau întârziate, care pot percepe comisioane de până la 30% plus TVA din valoarea despăgubirilor.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews