https://www.facebook.com/MihneaRatteFotograf/

Parteneriatul dintre Amazon şi Stellantis pentru dezvoltarea sistemului software auto avansat SmartCockpit se apropie de final, au confirmat ambele companii, în răspuns la o solicitare Reuters!

Anunţat cu entuziasm în 2022, proiectul urmărea să transforme maşina într-o extensie a casei, prin funcţii inteligente de personalizare şi conectivitate, însă nu va fi dus la îndeplinire.

„Stellantis rămâne un partener important pentru Amazon, iar colaborarea continuă în alte proiecte,” se arată într-un comunicat comun, precizând că decizia de a încheia parteneriatul pentru SmartCockpit a fost una mutuală.

SmartCockpit urma să aducă în vehiculele Stellantis — inclusiv Jeep, Peugeot şi Alfa Romeo — funcţii precum recunoaşterea şoferului, setări personalizate pentru climatizare şi navigaţie, şi integrare cu dispozitive smart home.

Amazon urma să furnizeze software-ul şi serviciile cloud prin AWS, în timp ce Stellantis ar fi plătit taxe de licenţă, întreţinere şi bonusuri pentru funcţionalităţi precum abonamentele Amazon Music activate din maşină.

Acest proiect era parte a platformei tehnologice ABC a Stellantis, ce include arhitectura electrică STLA Brain şi sistemul de asistenţă Autodrive, cu lansarea SmartCockpit programată spre finalul lui 2024 sau începutul lui 2025.

Dificultăţile tradiţionale în integrarea sistemelor software complexe au revenit în prim-plan: în timp ce Tesla sau BYD au dezvoltat arhitecturi digitale flexibile de la zero, producători precum Stellantis, Volkswagen sau GM se confruntă cu provocări privind integrarea software-ului pe un portofoliu larg de modele şi mărci, într-un ecosistem cu numeroşi furnizori.

Amazon spera ca proiectul său intern, cunoscut ca „Digital Cabin” sau „Project Quatro,” să rivalizeze cu Android Automotive de la Google, însă mulţi dintre angajaţii implicaţi au fost relocaţi sau au părăsit compania.

Încheierea parteneriatului vine într-un moment de schimbare pentru Stellantis: CEO-ul Carlos Tavares, mare susţinător al proiectului, a plecat anul trecut, iar săptămâna aceasta Antonio Filosa a fost numit noul director general.

Grupul auto trece printr-o perioadă dificilă, cu o scădere de aproximativ 40% a acţiunilor în 2024, pe fondul performanţelor slabe pe piaţa din America de Nord.

Deşi SmartCockpit a fost abandonat, Stellantis va continua să folosească serviciile cloud AWS şi asistentul vocal Alexa va rămâne disponibil în anumite modele.

În paralel, compania ar putea dezvolta o interfaţă similară bazată pe sistemul de operare Android, conform unor surse apropiate situaţiei.