Sursă foto: Catena

Datele studiului sociologic ,,Donarea de sânge: Percepții și Bariere” realizat de Societatea Română de Marketing și Cercetarea Opiniei Publice (SORMA) în parteneriat cu Asociația Smart Society oferă o perspectivă importantă asupra donării de sânge în România.

Mai jos sunt prezentate principalele constatări ale studiului pe baza datelor furnizate:

  • Procentul de români din mediul urban care au declarat că au donat sânge vreodată este de aproximativ 25%, în timp ce doar 17% au donat în ultimul an.
  • Aproape jumătate din români (46%) au declarat că au foarte puține informații despre donarea de sânge.
  • Există o proporție de 7% din români care nu ar dona sânge indiferent de situație.
  • Deși majoritatea românilor din mediul urban (70%) asociază donarea de sânge cu viața, 56% au temeri care îi fac să fie reticenți și să nu doneze sânge.
  • Principalele temeri ale românilor în legătură cu donarea de sânge includ frica de injecții și ace, frica de sânge, teama de spitale, teama de a contracta boli sau infecții din centrele de donare și preocuparea că donarea de sânge ar putea avea efecte negative asupra sănătății lor.
  • Lipsa informațiilor despre donarea de sânge, barierele legate de centrele de donare (igiena precară, timpul petrecut în centru, comportamentul personalului medical) și preocupările referitoare la destinația sângelui (motivație limitată dacă nu este pentru cineva apropiat, incertitudinea cu privire la destinația finală a sângelui) sunt enumerate ca principalele motive pentru reticența față de donarea de sânge.

Este important să se adreseze aceste temeri și bariere prin educație, informare și crearea de campanii de conștientizare care să promoveze importanța donării de sânge și să dezvolte încrederea în procesul de donare. Donarea de sânge este esențială pentru a asigura stocurile necesare în sistemul medical și pentru a salva vieți, motiv pentru care este important să se combată miturile și să se ofere informații corecte și accesibile despre donarea de sânge.

Alina Șerbănică, președintele SORMA: „În contextul unor clasamente diferite care plasează România pe ultimul loc în Europa privind donarea de sânge, sondajul realizat de SORMA are menirea de a readuce în prim plan importanța donării de sânge pentru salvarea vieților semenilor noștri.”

Românii au nevoie de informare, campanii de educare și responsabilizare pentru a conștientiza necesitatea donării de sânge. 37% dintre români sunt de părere că Ministerul Sănătății trebuie să susțină campaniile de donare de sânge. Deși numărul campaniilor derulate în ultimii ani pentru donarea de sânge a crescut, 37% dintre românii din mediul urban nu au auzit de nicio campanie, iar 82% dintre români nu cunosc niciuna dintre aplicațiile care facilitează programarea pentru a dona sânge.

Dragoș Mutașcu, președintele Asociației Smart Society: „Țelul unic al Donorium este susținerea tehnică și informațională a sistemului de transfuzie, a comunității de donatori și comunicarea cu donatorii. Donorium își propune dublarea numărului de donatori recurenți până în 2025.”

Sursă: 360medical.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *