Codul fiscal a fost recent modificat printr-o Ordonanța de Urgență (128/2024), iar schimbările vor afecta contractele de închiriere încheiate de la 1 ianuarie 2025. În cazul în care bunul închiriat este deținut în comun, va fi obligatoriu să se desemneze o singură persoană, fie proprietarul, fie uzufructuarul sau un alt deținător legal, care să se ocupe de înregistrarea contractului la ANAF.

Agenția Națională de Administrare Fiscală a elaborat deja un proiect de model pentru cererea de înregistrare, care va trebui completată și depusă de contribuabilii ce obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor. Înregistrarea contractelor, dar și a oricăror modificări ulterioare, va fi obligatorie în termen de 30 de zile de la semnarea sau schimbarea acestora.

Această cerere poate fi completată și depusă fie personal, fie printr-un împuternicit, la sediile ANAF, prin poștă sau online, prin mijloace electronice. Documentele necesare includ două exemplare ale cererii și o copie a contractului de închiriere. Un exemplar va fi păstrat de contribuabil, iar celălalt va fi transmis organului fiscal.

Noile reglementări au rolul de a clarifica și simplifica procedura de înregistrare a contractelor de închiriere, dar contribuabilii sunt sfătuiți să se familiarizeze din timp cu aceste cerințe pentru a evita eventuale sancțiuni.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews