Acordarea burselor de merit pentru 30% dintre elevii unei clase, indiferent de media lor, a stârnit un val de reacții și propuneri în cadrul dezbaterii organizate de Ministerul Educației pe 31 august cu privire la metodologia cadru pentru acordarea burselor în anul școlar 2023-2024.

Opiniile au variat, inclusiv în ceea ce privește interpretarea corectă a procentului, între faptul că legea prevede „minimum 30%” și metodologia menționează „30%”, până la discuții legate de echitate și meritocrație în învățământ.

Reamintim că bursele de merit vor fi acordate celor dintâi 30% dintre elevii din fiecare clasă, fără a se ține cont de media lor, cu singura condiție ca aceștia să obțină o notă bună la purtare, conform proiectului de metodologie.

Astăzi este ultima zi în care se mai pot trimite propuneri referitoare la metodologia cadru pentru acordarea burselor școlare din anul școlar 2023-2024, care se află în dezbatere publică. Părinții, elevii, profesorii și organizațiile neguvernamentale din domeniul educației și-au exprimat punctele de vedere și au adus argumente pro și contra procentului de 30%.

Notăm că majoritatea argumentelor împotriva acestui procent au fost bazate pe experiențe personale sau au ținut cont de diferențele de medii ale elevilor între diversele școli, cum ar fi liceele de top, colegiile naționale și celelalte licee.

Iată câteva dintre punctele de vedere exprimate de participanții la dezbatere:

  1. Emanuel Beteringhe de la ARDOR susține că procentul de 30% va ajuta la reducerea fenomenului de inflație a notelor mari și va contribui la creșterea motivației elevilor, în special a celor din medii defavorizate sau din școlile profesionale.
  2. Miruna Croitoru de la Consiliul Național al Elevilor consideră că procentul de 30% aduce o mai mare echitate și șanse egale între elevi, făcând astfel bursa de merit un obiectiv fezabil pentru toți elevii, inclusiv cei care nu ar ajunge niciodată la media de 9,50.
  3. Sebastian Țoc, profesor la SNSPA, crede că această măsură va contribui la reducerea polarizării între școli și va face ca părinții să nu mai caute disperat cele mai cotate școli, reducând astfel fenomenul de segregare academică.
  4. Ștefan Vladimir Răduță evidențiază că nu există un prag inferior de medie și consideră anormal ca elevi cu medii scăzute să primească bursă de merit, indiferent de condițiile socio-economice sau de existența profesorilor în școală.
  5. Nastasia Alexandru, profesor la Teach for Romania, consideră că este important să se recunoască și să se premieze progresul și efortul elevilor, nu doar notele mari, și că această măsură poate fi valoroasă în școli cu medii mai mici unde se observă progrese semnificative.

Astfel, dezbaterea a adus în prim-plan o serie de puncte de vedere variate, reflectând diversitatea opiniei publice cu privire la modalitatea de acordare a burselor de merit în învățământul preuniversitar.

Sursă: 360medical.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *