Fot: cancan.ro

Ministerul Transporturilor a revizuit indicatorii pentru modernizarea liniei ferate Craiova – Caransebeș, conducând la o evaluare cu peste 7 miliarde de lei mai mare decât cea la care au fost inițial lansate licitațiile. Aceste licitații au fost ulterior anulate din lipsa de ofertanți!

Trenurile parcurg această distanță cu o viteză medie de 50 km/h. Costurile totale estimate pentru proiect depășesc 20 miliarde de lei. Deși distanța între cele două orașe de pe magistrala feroviară 100 este de aproximativ 230 km, durata unei călătorii poate ajunge la peste 4 ore și jumătate din cauza restricțiilor de viteză și a stării precare a liniei ferate.

Nouă trenuri de călători circulă pe zi, cel mai lent făcând 4 ore și 43 de minute. Linia este într-o stare de degradare avansată, majoritatea structurilor apropiindu-se de limita duratei tehnice de viață.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost publicat în consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneean”, lucrare de utilitate publică de interes național.

Studiul de Fezabilitate analizează traseul actual al căii ferate, care începe de la stația Craiova, la km 248 + 760, și se termină înainte de intrarea în stația Caransebeș, la km 474 + 925. Lungimea totală a liniei ferate în cadrul acestui studiu este de 226 km, fiind electrificată pe toată distanța, cu o linie dublă electrificată Craiova – Strehaia (60 km) și o linie simplă electrificată Strehaia-Caransebeș (174 km).

Având în vedere valoarea lucrărilor, lungimea traseului și complexitatea proiectului, s-a decis împărțirea proiectului în șase loturi, cu lungimi cuprinse între 32 și 47 km.

Asocierea Italfer – Italrom – ISPCF a furnizat devizul general actualizat pentru întregul obiectiv de investiții, precum și devizele specifice celor șase loturi la data de 6 noiembrie 2023.

În cadrul proiectului, soluțiile tehnice au suferit modificări minore față de cele stabilite inițial în faza de studiu de fezabilitate.

De asemenea, au apărut modificări de preț. În varianta inițială, valoarea fără TVA era de 10.506.354.835,57 lei, iar cea cu TVA de 12.494.571.116,29 lei.

Valoarea actualizată fără TVA este de 16.900.515.932,00 lei, iar cu TVA de 20.102.855.687,00 lei, aproximativ patru miliarde de euro. Costurile lucrărilor de construcții-montaj sunt estimate acum la 16.981.688.420,17 lei (3,4 miliarde de euro).

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *