Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a făcut miercuri o declarație la Brăila cu privire la necesitatea ca Podul suspendat peste Dunăre să permită circulația pe parcursul întregii zile și nopți, fără restricții impuse pe timpul nopții, cerute anterior de constructor pentru a efectua demontarea macaralelor. Acest lucru vine în contextul constatării că procesul de demontare a macaralelor nu avansează conform angajamentelor inițiale.

„În luna iulie, când am permis circulația, constructorii și-au asumat că vor demonta macaralele și că vor efectua aceste operațiuni pe parcursul nopții. Cu toate acestea, astăzi, însoțit de domnul Tudose, am observat că doar parțial au reușit să demonteze prima macara. Domnule director al CNAIR, dacă această situație persistă, vreau să vă cer să luăm în considerare reluarea circulației pe pod și pe timpul nopții. Nu văd nicio justificare pentru întreruperea circulației pe timp de noapte, mai ales când macaralele nu sunt încă demontate. Dacă aceste macarale nu sunt demontate în totalitate, atunci trebuie să permitem circulația non-stop pe pod. Când constructorii vor fi pregătiți să continue lucrările, atunci vor trebui să solicite permisiunea de la CNAIR pentru a efectua demontarea macaralelor. Până atunci, circulația ar trebui să fie permisă 24 de ore pe zi”, a declarat Grindeanu.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România și al treilea ca dimensiune în Europa. Acest pod este ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea acesteia în Marea Neagră și a fost inaugurat la data de 6 iulie 2023.

Valoarea inițială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, finanțate din fonduri externe nerambursabile. Constructorul acestui proiect este Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd.

Sursă: AGERPRES

‏‏‎ ‎

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *