Sursa foto: Ministerul Educației - România

Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a efectuat o vizită în Sectorul 6 al Capitalei pentru a verifica condițiile în care se desfășoară procesul educațional în noile structuri modulare temporare. Acestea au fost amenajate în contextul unor lucrări de modernizare, reabilitare sau construcție a infrastructurii școlare, proiecte susținute de Banca Mondială

Ministrul a subliniat că infrastructura educațională este esențială pentru atragerea și menținerea elevilor în sistemul de învățământ. Lipsa unor condiții adecvate poate contribui semnificativ la abandonul școlar, iar prezența unor spații moderne și sigure poate stimula participarea elevilor la procesul educațional.

Responsabilitatea principală pentru dezvoltarea infrastructurii școlare aparține autorităților locale, însă Ministerul Educației sprijină direct acest demers ori de câte ori este posibil, prin proiecte strategice precum cele aflate în derulare în parteneriat cu Banca Mondială.

Relocarea temporară a elevilor în spații modulare, până la finalizarea lucrărilor de consolidare sau construcție, este monitorizată atent pentru a se asigura condiții optime de desfășurare a cursurilor. Vizita din Sectorul 6 a relevat o implementare de calitate, în concordanță cu standardele internaționale impuse de finanțator.

Astfel, împreună cu primarul sectorului șase, domnul Ciprian Ciucu, am vizitat o astfel de infrastructură modulară temporară și mi-a plăcut ceea ce am văzut – ceea ce nu este de mirare, în condițiile în care trebuiau respectate standardele privind spațiile educaționale stabilite de Banca Mondială. Am astfel încredere că copiii vor fi mulțumiți, iar procesul educațional se va putea derula în condiții bune. Primarul a promis că va construi și un teren de sport în jurul acestei structuri, ceea ce va crește și mai mult calitatea mediului educațională din zonă. Sincer vă spun, mă gândesc că astfel de structuri ar putea funcționa nu doar acolo unde temporar lucrăm la infrastructura clasică a unităților școlare, ci și ca soluție temporară pentru desfășurarea activităților didactice pe perioada procesului de construcție de spații școlare noi sau în situațiile/zonele în care spațiile școlare sunt deocamdată insuficiente.– a transmis Ministrul.