Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a efectuat joi, 20 noiembrie, o serie de vizite în unități școlare și instituții educaționale din țară, în vederea pregătirii pachetului de reforme sistemice al educației românești, pe baza Raportului QX
Ministrul a vizitat și Universitatea Partium, dialogând cu studenți și elevi implicați în activități academice.
Daniel David a declarat că vizitele au avut ca scop analiza modului de organizare a unităților școlare din mediul rural și urban mic, inclusiv în unități cu clase mixte, cu predare în limbile română și maghiară. În cadrul unei unități școlare din satul Cadea, ministrul a observat cum reducerea fragmentării unităților și colaborarea între școală și autoritățile locale poate asigura infrastructură de calitate și procese educaționale eficiente. Discuțiile s-au concentrat pe noile metodologii de concurs, efectele măsurilor fiscal-bugetare și reformele planificate pentru 2026.

Ministrul a subliniat că aproximativ 33% dintre copii studiază în mediul rural, peste 40% la nivel preșcolar, primar și gimnazial, iar performanța educațională în rural este adesea sub cea din urban. Pentru a reduce aceste discrepanțe, Daniel David susține mai multe mecanisme:
- Campusuri rurale cu bază sportivă și cazare;
- Concentrarea structurilor școlare mici în centrele de comună, cu transport adecvat;
- Parteneriate de suport între unități școlare, cu activități comune, inclusiv online/hibrid.
Ministrul a menționat și pregătirea cadrelor didactice pentru predarea simultană sau în afara specialității, prin formări și duble specializări, pentru a menține educația de calitate în mediul rural.
Totodată, proiectul de ordin privind parteneriatele de sprijin instituțional între unitățile de învățământ a fost pus în transparență, reprezentând un pas important pentru reducerea discrepanțelor între rural și urban și creșterea calității educației în România.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews