Ministrul Educației a pus în dezbatere un proiect de ordin de ministru privind standardele tehnice, în școlile pilot, minime necesare pentru utilizarea catalogului electronic.

Aplicația de catalog, potrivit proiectului, este accesibilă prin web, independent de dispozitivul utilizat: compuetr personal portabil,PC, tabletă sau telefon, atât pentru consultarea notelor, a absențelor șia rapoartelor statistice, cât și pentru adăugarea înregistrărilor legate de procesul educațional aferent.

Aplicația dispune de autentificare cu utilizator și parolă, urmând ca cel târziu în anul școlar 2023-2024, să dispună de cel puțin un mecanism de tipul autentificare în doi factori, denumiți 2FA. Proiectul prevede ca ”Începând cu anul şcolar 2023-2024, autentificarea de acest tip include autentificare de tip utilizator + parolă + SMS sau cod OTP prin intermediul unei aplicaţii specifice, precum authy, google authenticator, microsoft authenticator sau alte instrumente similare”.

Totodată, copiile de siguranţă ale înregistrărilor şcolare denumite backup se fac automat în momentul salvării acestora în cel puţin două surse de baze de date.

Directorul unității de învățământ la finalul anului școlar tipărește, semnează, avizează și arhivează catalogul electronic.

Documentul mai prevede și că „editarea notelor/ calificativelor/ absenţelor este permisă, pe bază de acces, doar cadrului didactic responsabil de disciplină/ modul. (…) Elevii şi părinţii/ reprezentanţii legali au drept de vizualizare a catalogului electronic în baza unor date de acces prestabilite, respectiv e-mail şi parolă”.

Mai multe știri pe Stiri republika NEWS – Din Ploiesti pentru toata Prahova!

Ne găsești pe pagina de Facebook (4) RepublikaNews | Ploiesti | Facebook

Mai multe informații găsiți aici Proiectul privind catalogul electronic în şcoli, în dezbatere publică | AGERPRES • Actualizează lumea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *