Ministrul Economiei, avertisment ferm la Salina Praid/Contractul cu constructorul va fi reziliat dacă nu respectă graficul în 48 de ore. Termen-limită: 1 iulie!

Aflat din nou, luni, pe șantierul de la Salina Praid, ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a transmis un mesaj categoric către compania care execută lucrările de remediere: dacă în termen de 48 de ore nu sunt respectate prevederile din graficul de execuție, contractul va fi reziliat, iar firma va fi înlocuită cu una capabilă să finalizeze lucrările la timp.

„Presiunea rămâne neschimbată: totul trebuie finalizat până la 1 iulie. Nu acceptăm întârzieri sau justificări. Am venit din nou pe teren pentru a verifica personal stadiul lucrărilor, nu doar pe hârtie”, a declarat ministrul într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Bogdan Ivan a cerut constructorului transparență totală, inclusiv un raport zilnic de progres, care să fie public și accesibil comunității locale.

„Oamenii au dreptul să știe, în timp real, cum evoluează lucrările pe șantier”, a subliniat el.

Ministrul a anunțat și operaționalizarea unui birou mobil al ministerului, format din șase angajați trimiși în teren, care lucrează direct cu cetățenii și antreprenorii locali afectați de închiderea salinei, eliminând astfel birocrația inutilă.

Totodată, firmele din industria ospitalității din zonă pot accesa ajutoare financiare prin două scheme de sprijin de stat, lansate recent.

În ceea ce privește lucrările hidrotehnice, Ivan a menționat că sistemul de pompare pentru evacuarea apei dulci din amonte funcționează eficient, mulțumind echipelor de la ISU și Apele Române pentru efortul lor constant, inclusiv în weekend.

Secretarul de stat din minister rămâne prezent la Praid pe toată durata acestei „etape critice”.

Controverse privind lucrările de deviere a apei

Controversele au izbucnit după ce, săptămâna trecută, s-a speculat că digurile ridicate pentru protecție au fost distruse de constructor.

Directorul general al Salrom, Constantin-Dan Dobrea, a explicat că nu a fost vorba despre distrugere, ci despre realizarea unei breșe controlate într-unul dintre diguri, pentru a reduce nivelul apei și a permite accesul utilajelor pe drumul tehnologic.

„Constructorul a luat o decizie de moment, fiind în teren, cu apa care deja afecta structura drumului. Breșa era necesară pentru a continua lucrările și pentru siguranța echipamentelor și a personalului”, a declarat Dobrea.

Salrom a subliniat că toate lucrările sunt realizate în colaborare cu autoritățile de stat și cu respectarea normelor de mediu și a interesului comunității locale.

Obiectivul rămâne acela de a urgenta devierea cursului de apă, pentru a preveni alte incidente cauzate de interacțiunea apei dulci cu structura de sare a salinei.