Ministerul Transporturilor anunță o schimbare de strategie în dezvoltarea rețelei de metrou din București, conform Club Feroviar
Dacă până acum magistralele au fost proiectate să traverseze centrul orașului sau să fie cât mai apropiate de acesta, noua Magistrală M8 va lega șase cartiere printr-un așa-numit inel sudic, evitând zona centrală.
Potrivit declarațiilor lui Răzvan Dobre, director în Ministerul Transporturilor, M8 va închide prin sud actualul semi-inel nordic al metroului, care leagă Crângași de Dristor. „Această închidere prin sud oferă o rețea mai coerentă, cu o linie circulară și mai multe linii radiale și diametrale”, a explicat el într-un interviu pentru Club Feroviar.

Magistrala M8 va porni din zona Crângași și va străbate cartierele Militari, Drumul Taberei, Rahova, Ferentari, Berceni și Mihai Bravu – Vitan, închizând la Dristor semi-inelul existent. Noul traseu va include și stații de corespondență, similare cu cea de la Victoriei, în punctele de intersecție cu alte magistrale, cum ar fi Apărătorii Patriei, unde se va intersecta cu diametrala M2.

Un aspect inovator al acestei magistrale este că accentul nu se pune pe transportul de la origine la destinație, ci pe stațiile intermediare.
Deși proiectul este promițător, nu se așteaptă ca lucrările să înceapă imediat. În prezent, sunt în derulare alte proiecte, cum ar fi magistralele M6, M4 și M5, iar studiile de fezabilitate pentru M8 vor necesita mai mulți ani de pregătire. Conform acestuia, prioritatea rămâne dezvoltarea M6, M4 și M5.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.