Sursa foto: Primaria Bucuresti

Rețea de peste 560 km de piste pentru biciclete, propusă spre aprobare în Consiliul General

Masterplanul Velo al Municipiului București a fost finalizat și urmează să fie transmis Consiliului General pentru aprobare.

Primarul General, Stelian Bujduveanu, a anunțat încheierea acestui document strategic menit să transforme Capitala într-un oraș mai accesibil și mai sigur pentru bicicliști:

“Cred că Bucureștiul trebuie să devină un oraș al oamenilor, nu al mașinilor. Un oraș în care să te poți mișca ușor, sigur și liber – inclusiv pe bicicletă. De aceea, pentru mine, finalizarea Masterplanului Velo este un moment important. După luni de muncă, consultări și dezbateri, documentul este gata și îl voi transmite în curând Consiliului General al Municipiului București pentru aprobare.
Masterplanul Velo propune o rețea coerentă de piste pentru biciclete care va lega locuințele de locurile de muncă, școli, instituții, zone comerciale. E o infrastructură gândită ca parte integrată din dezvoltarea urbană. Realizarea rețelei se va face prin colaborare – Primăria Capitalei împreună cu cele 6 primării de sector. Urmează aprobarea în Consiliul General, apoi începem elaborarea studiilor de fezabilitate. Siguranța este prioritatea absolută – atât pentru bicicliști, cât și pentru pietoni și șoferi. Știu că mulți oameni își doresc să meargă cu bicicleta, dar n-o fac pentru că nu se simt în siguranță. Acest plan își propune să schimbe exact asta.”

Până în anul 2035, documentul propune o rețea extinsă de piste și infrastructură velo, structurată astfel:

  • 150 km de trasee principale
  • 415 km de trasee secundare
  • facilități conexe: rastele, parcări, semnalizare și reglementări clare

Principalele trasee propuse de municipalitate includ:

  • Floreasca – Pipera – ZOO Băneasa (16,23 km): conexiune între nordul și centrul orașului, integrând traseele de pe Șos. Pipera și Fabrica de Glucoză
  • Dimitrie Cantemir – Obregia (6,65 km): leagă zona centrală de sudul Capitalei și Parcul Tineretului
  • Bucureștii Noi (8,91 km): traseu între zona de nord-vest și Piața Victoriei, cu legături către Kiseleff și Parcul Regele Mihai I
  • Victoriei – Giurgiului (3,97 km): de la Calea Victoriei spre Șoseaua Giurgiului, deservind și Parcul Carol
  • Colentina – Carol I (6,11 km): conectează nord-estul orașului cu centrul, prin Strada Petricani
  • 13 Septembrie – Ghencea (7,46 km): traseu spre vest, legând Prelungirea Ghencea de Splaiul Independenței
  • Pantelimon (7,19 km): legătură directă între estul orașului și zona centrală
  • Drumul Taberei – Elisabeta (7,76 km): conexiune vest-centru
  • Traseul Liniei (14,94 km): traseu transversal vest-sud, interconectat cu Splaiul Independenței și Parcul Liniei
  • Semicircular (8,88 km): din Cotroceni spre Piața Muncii, cu intersecții majore în zonele Ștefan cel Mare, Obor, Buzești și Calea Victoriei
  • Splaiul Independenței (3,63 km): completează traseul existent până la Lacul Morii
  • Splaiul Unirii (6,26 km): asigură conexiune între centru și sud-est
  • Unirii – Pallady (8,97 km): leagă Piața Unirii de zona estică, prin Decebal și Liviu Rebreanu
  • Iuliu Maniu (6,74 km): din Grozăvești spre vest, conectat cu Drumul Osiei
  • Matei Basarab – Basarabia (6,18 km): traversează centrul spre est, conectând traseele de pe Decebal
  • Rahova – Alexandriei (7,66 km): din zona centrală spre sud-vest
  • Inel Median Sud (7,5 km): traversează partea sudică a inelului median, între Berzei, Izvor și Calea Călărași
  • Inelul Median Nord: traseu ce include străzile Știrbei Vodă, C.A. Rosetti, Maria Rosetti, Traian și altele
  • Inelul Zero: propus în jurul Pieței Unirii, completând infrastructura de pe Splaiul Independenței