Mașinile hibride plug-in te pot forța să îți încarci bateria!

Dudau Andreea Valentina
2 Min Read

Producătorii germani de automobile propun o soluție neobișnuită pentru a face modelele plug-in hibride mai eficiente în viața reală, fără ca Uniunea Europeană să fie nevoită să înăsprească regulile privind emisiile și consumul!

În prezent, cifrele oficiale de consum și emisii se bazează pe ipoteza că proprietarii își încarcă frecvent bateria, însă studiile arată că mulți nu fac acest lucru.

Drept urmare, modelele plug-in hibride ajung să polueze de până la cinci ori mai mult decât indică datele oficiale.

Pentru a rezolva această problemă, asociația industriei auto germane, VDA, a propus un sistem care să determine șoferii să-și încarce bateria la intervale prestabilite. Ideea constă în afișarea unor notificări succesive pe bord, care devin tot mai insistentă dacă sunt ignorate.

În cazul în care șoferul continuă să nu încarce, mașina ar putea reduce puterea motorului sau chiar să refuze pornirea până când bateria este alimentată.

Producătorii discută intervalul optim de încărcare, care ar putea fi la fiecare 300–500 km, în funcție de autonomia electrică a vehiculului.

Practic, sistemul ar funcționa astfel: la început, șoferul primește o notificare discretă; dacă nu reacționează, avertismentele devin mai agresive, iar performanța motorului începe să fie redusă.

În final, dacă bateria nu este conectată la priză, mașina ar putea să nu mai pornească, obligând șoferul să aloce timp pentru încărcare înainte de a putea circula din nou.

Scopul declarat este ca modelele plug-in hibride să atingă performanțele teoretice de consum nu doar pe hârtie, ci și în utilizarea reală.

Propunerea VDA nu vizează doar modelele economice. Ea ar putea afecta și vehicule de performanță, inclusiv BMW M5 sau supercar-uri plug-in hibride produse de constructori italieni.

În aceste cazuri, limitarea temporară a puterii și obligativitatea de a încărca bateria ar putea reprezenta o provocare pentru șoferii obișnuiți cu performanțele maxime.

Totuși, pentru producători, aceasta este o soluție prin care pot menține segmentul hibride plug-in în portofoliu fără a fi penalizați în raportările de emisii.

Mai multe ştiri pe republikanews.ro

Share This Article