Ce idei are Mazda pentru masinile sport
Mazda a prezentat în Tokyo un prototip semnificativ pentru viziunea sa de viitor, combinând elemente ale modelelor MX-5 și RX-8. Acest prototip numit „SP” îmbină dimensiunile mai apropiate de MX-5 cu performanțele și filosofia motorului mai apropiate de RX-8.
Totuși, cel mai notabil aspect este sistemul său de propulsie, care arată cum Mazda vede viitorul mașinilor sportive.
Este important de menționat că Mazda, în general, nu este un susținător al vehiculelor electrice. Acestia au creat MX-30, care a avut probleme cu autonomia scăzută și gestionarea bateriei. Anul trecut, au lansat o variantă MX-30 cu motor Wankel, care acționează ca generator electric pentru a rezolva problema autonomiei mici, marcând, de asemenea, revenirea motorului Wankel în gama Mazda.
Cu toate acestea, acest motor era relativ slab, cu doar 74 CP, și nu propulsa direct mașina, ceea ce a ridicat întrebări cu privire la eficiența sa energetică.
Noul prototip SP păstrează motorul Wankel, dar cu doi pistoane rotativi, ceea ce ar trebui să-l facă mult mai puternic.
- Motorul Wankel nu va propulsa direct mașina, ci va funcționa ca generator electric, încărcând o baterie mai mare, care va alimenta un electromotor de 370 CP pentru a propulsa roțile. Mai surprinzător, Mazda afirmă că acest motor Wankel va putea consuma „o varietate de combustibili, inclusiv hidrogen.”
Deși sună interesant, combinația de elemente din sistemul de propulsie, care implică producerea de hidrogen, arderea acestuia în motorul Wankel și transformarea sa în electricitate, pare să implice multe conversii energetice care pot afecta eficiența generală. Din acest motiv, modelul Mazda SP poate suferi o pierdere semnificativă a eficienței energetice în acest proces.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.