Peste 100 de români au rămas blocați în avion, la Munchen, din cauza viscolului vineri seară, în jurul orei 22:00. Bogdan Maioreanu declara pentru PressHub cum a fost experiența pentru el
„Eu am fost unul dintre cei dați jos din avionul de Cluj, în noaptea de 30 noiembrie, avion în care se afla și Emil Boc, primarul Clujului. Ce ați văzut la TV nu descrie suficient de bine realitatea. La ora 22.00 am fost îmbarcați în cursa operată de Air Dolomiti, o companie din grupul Lufthansa. Eu veneam după un zbor lung de la Abu Dhabi, aveam vreo 12 ore de călătorie deja. Pilotul ne-a anunțat că mai avem de așteptat vreo 80 de minute, să se curețe pista. După vreo două ore de așteptare, am văzut în aplicația Lufthansa că zborul s-a anulat.
Abia când o doamnă din avion i-a spus stewardesei că aplicația arată că nu mai zburăm, ne-au anunțat că așa este, aeroportul s-a închis și așteptăm autobuzul să ne ducă la terminal. Apoi am aflat că o să mai avem de așteptat, că nu au șoferi.După încă vreo 20 de minute a apărut și autobuzul condus de un neamț supărat că trebuie să facă asta”, a povestit Bogdan Maioreanu.
Bogdan Maioreanu a relatat că toți căutau un oficial care să le ofere indicații despre ce ar trebui să facă în situația respectivă. La aeroport, el a constatat că nu era prezent nimeni din partea companiei Lufthansa sau altcineva care să ofere asistență pasagerilor – niciun reprezentant!
El a ajuns în zona destinață pentru ridicarea bagajelor, încercând să identifice locul în care se afla valiza sa. În timpul acestor demersuri, a încercat să contacteze serviciul clienți al Lufthansa prin intermediul aplicației și a chat-ului. La început, a fost plasat în coada de așteptare cu numărul 164, iar acest lucru s-a întâmplat în jurul orei 00:40. Aproximativ la ora 2:00, fără a-și mai aminti exact, a reușit să discute cu un reprezentant prin chat, care a reprogramat zborul său pentru ora 11:00.
Astfel, i s-a sugerat să se adreseze unui ghișeu. Cu toate acestea, în contextul în care nu era nimeni disponibil în aeroport, această situație i-a creat dificultăți, iar întrebarea care i-a rămas era: „Dar care ghișeu, cu cine, că nu era nimeni în aeroport? Doar pasageri.”
Cozile erau imense iar oamenii din ce în mai panicați
Pe la 5.00, am ajuns la ghișee. Cozi imense, pasageri disperați să prindă un loc în avioanele care plecau în ziua respectivă. Am reușit să vorbesc la un ghișeu să-mi facă check out la bagaje, apoi, conform discuției telefonice de noaptea anterioră, am sunat la linia de suport Lufthansa, să-mi emită biletul.– adauga acesta.
Doar ,,norocoșii” au reușit să se îmbarcheze
„M-a condus la același ghișeul unde făcusem check-out la bagaje, unde o fată tânără și neplictisită, după ce a căutat prin mai multe sisteme, mi-a găsit rezervarea și mi-a emis boarding pass-ul. Între timp, Lufthansa mi-a șters din aplicație orice urmă a zborurilor anterioare sau existenței biletului meu de avion. Tot ce am scris mai sus a durat mai bine de o oră.
La îmbarcare sistemul a dat eroare, nu a citit boarding pass-ul și era să fac infarct. Mi-a deschis poarta angajata de la ghișeu care îmi verificase datele înainte. Eu am fost printre norocoșii care au prins loc în avionul de ieri (1 decembrie – n.r.), care a plecat cu două ore întârziere, dar a ajuns la Cluj. Alții, care nu au știut ce să facă, nu au avut noroc. Iar azi aeroportul din Munchen este închis din nou din cauza vremii”.
Care este concluzia acestuia despre această experiență?
„În viața mea nu am văzut așa proastă organizare și lipsă de empatie din partea unei companii precum în cazul aeroportului din Munchen și a Lufthansa. Înțeleg că trebuie să închizi aeroportul din cauza vremii, dar să nu ai pe cineva care să facă anunțuri la megafon, spunând ce au de făcut pasagerii sau să nu ai niste afișe sau anunțuri pe tabele elctronice care împânzesc aeroportul, în care să scrie exact ce ai de făcut, este peste puterea mea de înțelegere.
Sau, de ce nu?, să te anunțe aplicația. Angajații Lufthansa au avut grijă să ne anunțe din 10 în 10 minute că ei pleacă acasă la 23.00, chiar daca era o situație deosebită în aeroport. Per total, experiența a fost oribilă de la un cap la altul” declară acesta în final.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.